-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/17 - 12:22
  • 287
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان برگزار کرد؛

پنجمین عصرانه ادب و فرهنگ ایرانی اسلامی با حضور جوانان بلغار و مشتاقان به فرهنگ فارسی

به مناسبت فرا رسیدن روز ملی فرهیختگان در بلغارستان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، اقدام به برگزاری پنجمین عصرانه ادب و فرهنگ ایرانی اسلامی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر بلغار و زبان آموزان زبان فارسی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم صمیمانه و نشست ادبی، ابتدا هرکدام از دانشجویان و اهالی فرهنگ بلغار جملاتی را به زبان فارسی و بلغاری بیان کرده و از انگیزه خود برای آشنایی با ایران و ادبیات فارسی گفتند.

علاقمندی به آثار تاریخی و تمدنی ایرانی، شعر غنی و ادبیات برجسته ایران در جهان، صنایع دستی و آثار برجسته هنری ایرانیان، طبیعت زیبا و جذابیت های فرهنگی مردم و سنت های ایرانیان ازجمله مواردی بود که به عنوان عامل مجذوبیت به تمدن ایرانی از آن یاد می کردند.

احمدی رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی ضمن خوشامد به حاضران و مهمانان و با گرامیداشت روز ملی فرهیختگان در بلغارستان، فرهیختگان را سرمایه اصلی هر جامعه عنوان کرد و گفن مشکلات اصلی جوامع امروز یا نبود فرهیختگان واقعی و یا از دست دادن آن ها و عدم توجه به آنهاست.

دکتر احمدی با اشاره به حوادث وحشت بار نسل کشی مسلمانان در غزه؛ این حادثه وحشت آور را با حمله چنگیز و مغول و هون ها در دنیای قدیم مقایسه کرد و آرزو کرد جهان به خود بیاید و با استفاده از نظر مردم و فرهیختگان جهان، به داد مردم بی پناه غزه برسد.

در این مراسم همچنین استادان زبان فارسی و زبان آموزان نیز به فراخور، موضوعات نکات خود را مطرح کردند. در پایان دکتر احمدی نام هر کدام از حاضران را به فارسی بر روی تخته نوشته و با آن عکس یادگاری گرفتند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved