-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/30 - 07:33
  • 290
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پایان کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه یو پی فیلیپین

با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مانیل، ترم دوم کلاس‌های آموزش زبان فارسی ویژه دانشجویان مقطع لیسانس رشته‌های مختلف دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه دانشگاه فیلیپین به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ترم دوم کلاس‌های آموزش زبان فارسی (سال تحصیلی 2024- 2023 میلادی) ویژه دانشجویان مقطع لیسانس رشته‌های مختلف دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه دانشگاه فیلیپین در دپارتمان زبان‌های خارجی دانشکده علوم و فلسفه دانشگاه یو – پی فیلیپین به پایان رسید.

در این دوره، پس از آموزش حروف الفبای پرکاربرد فارسی و واژه‌های متشکل از این حروف در جلسه اول، فایل پی دی اف کتاب گام اول نسخه مخصوص دانشجویان در اختیار آنها قرار گرفت و طی این جلسات علاوه بر تدریس کتاب گام اول بر اساس شیوه نامه آموزشی بنیاد سعدی، مطالب آزاد نیز در خصوص علاقه‌مندی‌های دانشجویان اعم از فرهنگ، ادبیات، تاریخ، جغرافیا، خوراک، پوشاک و ... کشور ایران ارائه شد.

فعالیت‌های کلاسی از جمله علت علاقه‌مندی دانشجویان به زبان فارسی انجام شد. همچنین، در خلال برگزاری این دوره، آزمون‌ میان ترم برای سنجش میزان پیشرفت و سطح یادگیری فارسی آموزان برگزار شد.

با هماهنگی دانشگاه یو – پی، جلسات پرسش و پاسخ در گروه واتساپ به صورت مستمر برقرار شد و مدرس در تمام ساعات پاسخگوی سؤالات دانشجویان بود که هنوز نیز ادامه دارد.

در جریان برگزاری این دور از کلاس‌های آموزش زبان فارسی، دانشجویان دانشگاه یو – پی ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل و آشنایی با فعالیت‌های این نمایندگی با ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

ابوالقاسمی خطاب به دانشجویان گفت: شما با انتخاب زبان فارسی قدم در تاریخ و تمدن ایران زمین گذاشته‌اید که دارای پیشینه قریب به هفت هزار سال تمدن، فرهنگ و تاریخ است. امیدواریم این دوره آموزشی کوتاه مدت مقدمه‌ای برای ایجاد انگیزه و یادگیری زبان فارسی در سطوح بالاتر برای شما باشد.

وی افزود: رایزنی فرهنگی ایران در مانیل آمادگی دارد در صورت موافقت دپارتمان زبانشناسی، دوره‌های آزاد را در سطح پیشرفته برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی در دانشگاه یوپی برگزار کند.

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار داشت: امکان اعطای بورسیه تحصیلی از طرف بنیاد سعدی برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جمهوری اسلامی وجود دارد.

شایان ذکر است، ترم دوم کلاس‌های آموزش زبان فارسی (سال تحصیلی 2024- 2023 میلادی) که به صورت 3 واحد درس اختیاری در سطح مقدماتی برای دانشجویان مقطع لیسانس رشته‌های مختلف دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه دانشگاه فیلیپین در دپارتمان زبان‌های خارجی دانشکده علوم و فلسفه دانشگاه یو – پی به صورت حضوری و مجازی آغاز شده بود با موفقیت و گذراندن 32 جلسه به پایان رسید و دانشجویان با مفاهیم و دانستنی‌های اولیه زبان فارسی براساس منابع آموزشی بنیاد سعدی آشنا شدند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved