-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/18 - 08:53
  • 555
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایان نخستین دوره آموزش زبان فارسی در ایالت نیجر

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در نیجریه، نخستین دوره آموزش زبان فارسی (سطح مقدماتی) در ایالت نیجر پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در نیجریه با هدف توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی در حوزه بین‌الملل به ویژه در غرب آفریقا و کشور نیجریه، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در این کشور کرده است.

با همکاری و مشارکت مرکز آموزش قرآن و حدیث شهر سولیجا، نخستین دوره آموزش زبان فارسی در ایالت نیجر برگزار شد. در این دوره 31 تن از فارسی‌آموزان توانستند سطح مقدماتی را با موفقیت به پایان برسانند.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در کشور نیجریه در آیین اختتامیه این دوره  در شهر سولیجا "سومین شهر بزرگ این ایالت" گفت: کسب نمره عالی توسط فارسی‌آموزان و حضور پر شور آنان، نشان از علاقه ذاتی این منطقه به فراگیری زبان شیرین فارسی دارد.

وی آمادگی کامل نمایندگی بنیاد سعدی را در برگزاری دوره‌های مقدماتی بیشتر و دوره‌های متوسطه و عالی در ایالت اعلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی از سه تن از فراگیران زبان فارسی که بالاترین نمره را در این دوره به خود اختصاص داده بودند با اعطای جوایزی به رسم یادبود، قدردانی کرد.

شایان ذکر است، از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان و نمایندگی بنیاد سعدی در نیجریه به همه فراگیران گواهینامه حضور در این دوره نیز اعطاء می‌شود.

همچنین، به زودی یک دوره مقدماتی دیگر و یک دوره متوسطه برای ادامه همین دوره در ایالت نیجر نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved