-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/01 - 09:14
  • 654
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایان دومین دوره آموزش زبان فارسی در قطر

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان، فارسی‌آموزان قطری دومین دوره آموزش زبان فارسی را به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دومین دوره آموزش زبان فارسی (30 آبان‌ماه) به میزبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر به پایان رسید و از زبان‌آموزان امتحان پایان دوره به عمل آمد.

این دوره آموزشی از اول شهریورماه تا پایان آبان‌ماه به مدت سه ماه در رایزنی فرهنگی کشورمان در قطر برگزار شد و زبان‌آموزان در سطح «نوآموز» با اتمام موفقیت آمیز کتاب «گام اول» نخستین گام در مسیر یادگیری زبان فارسی را پشت سر گذاشتند.

مدرس این دوره، حسینی، از اساتید دانشگاه و دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی و دبیر مدرسه ایرانیان قطر بود و به منظور جذاب‌تر کردن فضای آموزشی، در طول دوره از کلیپ‌های آموزشی و بریده فیلم‌های فارسی بهره گرفته شد.

از سوی دیگر، از آنجا که کلاس‌ها دو روز در هفته برگزار می‌شد، به منظور حفظ ارتباط با زبان‌آموزان و تمرین در ایام فراغت، گروه «تعلیم اللغه الفارسیه» در پیام‌رسان واتساپ ایجاد شد که تأثیر خوبی در استمرار ارتباط و جلوگیری از خسته شدن فارسی آموزان در میانه راه شد.

همچنین، در آخرین جلسه این دوره به بحث ایران‌شناسی و آشنایی با فرهنگ، سنت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ایران اختصاص یافت و علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در قطر به اختصار به معرفی جنبه‌های فرهنگی و طبیعی و جایگاه علمی ایران امروز پرداخت و در پایان به سؤالات فارسی‌آموزان درباره ایران پاسخ داد.

شایان ذکر است، با پایان این دوره، ثبت نام از فارسی‌آموزان برای دوره بعدی در مقطع «مقدماتی» به عمل آمده و این دوره به زودی با پیوستن تعداد بیشتری از فارسی آموزان، کار خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved