-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/28 - 13:05
  • 1108
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایان دوره آموزش مقدماتی زبان و ادبیات فارسی در دانشکده پونا

با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، دوره آموزش مقدماتی زبان و ادبیات فارسی بخش زبان شناسی دانشکده دکن شهر پونا با برگزاری آزمون شفاهی و کتبی پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره آموزش مقدماتی زبان و ادبیات فارسی به همت بخش زبان شناسی دانشکده دکن شهر پونا و با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به صورت برخط آغاز شد.

در این دوره آموزشی، 30 دانشجو به مدت پنجاه ساعت به صورت برخط کتاب گام اول را آموزش دیدند.  نیکل پرانچپه، دبیر این دوره بود و کلاس‌های برخط دوره در روزهای شنبه و یکشبه ویژه دانشجویان که از رشته‌های مختلف همچون تاریخ، باستان شناسی و ... بودند، برگزار شد.

در مدت برگزاری این دوره، دانشجویان با بازدید از کتیبه‌های فارسی بر روی نقاشی‌های از زمان حکومت گورکانیان هند با خوشنویسی فارسی آشنا شدند.

علاقه‌مندان به همراه نیکل پرانچپه، دبیر این دوره از یادبود جنگ مارتا که یادبود سربازان  ایالت ماهاراشترا در جنگ جهانی اول است برده شدند و در آن جا توپ جنگی مربوط به آخرین پادشان گورکانیان به نام اورنگ زیب که بر روی آن کتیبه‌ای به زبان فارسی و عربی است را نشان و خواندند.

پس از آن به بازدید کتیبه‌های امامباره حاج جواد اصفهانی در پونا رفتند. در این امامباره مسجد زیبای وجود دارد که کتیبه‌های به زبان عربی و فارسی بر روی دیوارها نقش بسته است و دانشجویان با همکاری استاد توانستند آنها را بخوانند.

همچنین، دانشجویان به رستوران «نیل آبی» که غذاهای ایرانی در آن پخت می‌شود، رفته و با طبخ و غذاهای ایرانی آشنا شدند.

بنابر اعلام این خبر، دانشجویان دانشکده دکن شهر پونا با حضور در امتحانات شفاهی و کتبی موفق به کسب نمره نهایی شدند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved