-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/10 - 07:20
  • 266
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پایان دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه مطالعات عالی علوم سنگال

دوره آموزش زبان فارسی با حضور 35 تن از دانشجویان رشته‌های نفت و گاز در دانشگاه مطالعات عالی علوم سنگال (EHES) به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم اختتامیه پایان دوره آموزش زبان فارسی با حضور 35 تن از دانشجویان رشته‌های نفت و گاز در دانشگاه مطالعات عالی علوم سنگال(EHES)  در چارچوب برنامه مصوب «حمایت از فعالیت‌های فرهنگی کلوب زبان فارسی» برگزار شد.

در این مراسم، عسگری، سفیر کشورمان و «آلوآر سار» رئیس «انستیتو جامعه آفریقایی و مدیریت مهندسی اجتماعی  ICAGIو «محمد جوپ» رئیس دانشگاه علوم و فن آوری  DAUST و استاد «گورگی سی»، استاد « عیسی دوکوره» از دانشگاه شیخ آنتاجوپ، شیخ «ممدو جاین» و پروفسور «مختار گی» حضور داشتند.

خانم «فاطمتو جوپ» به موضوع اهمیت علم و دانش پرداخت و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تبادلات علمی و دانشگاهی و ترویج زبان فارسی در دانشگاه تشکر کرد.

«پروفسور گی» عضو انجمن دوستی و هماهنگ کننده فعالیت‌های کلوب فارسی، خلاصه‌ای از فعالیت کلوب زبان فارسی در مدارس و دانشگاه‌ها پس از تعطیلی گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه داکار و در زمینه ترویج و توسعه زبان فارسی را بیان کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه روابط همه جانبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی خدمات زیادی را تاکنون به کشور سنگال ارائه کرده است.

«کلود نیافونا» رئیس دانشگاه از حمایت‌های سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکار برای تأسیس رشته‌های نفت و گاز و آموزش زبان فارسی برای فراهم آوردن مقدمات اعزام و ادامه تحصیل در ایران و شناخت فرهنگ و تمدن ایرانی و پیگیری وضعیت انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشکده EHES و موسسه دانش پژوهان پیشرو اصفهان تشکر و قدردانی کرد.

سفیر کشورمان نیز با اشاره به روابط خوب و صمیمانه بین دو کشور ایران و سنگال، به بیان لزوم توسعه همکاری‌های آموزشی و علمی بین دو کشور، آمادگی ایران را برای اعطای بورس به دانشجویان سنگالی در رشته‌های نفت و گاز برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد اعلام داشت.

علیرضا وزین، رایزن فرهنگی در خصوص اهمیت زبان فارسی و فراگیری زبان فارسی که موجب شناخت ادبیات و فرهنگ ایران و مردم آن می‌شود، سخن گفت.

«آلوآر سار» رئیس دانشگاه ICAGI و سایر اساتید مطالبی را در خصوص توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های ایران مطرح و ابراز امیدواری کردند به زودی در چارچوب تبادلات دانشگاهی توسعه و انتقال تحقیقات دانش بنیان بین دو کشور صورت پذیرد.

در پایان این مراسم ضمن اعطای گواهینامه پایان دوره به دانشجویان فارسی آموز، یک نسخه از کتاب «خستگی ناپذیر در خدمت مردم» به زبان فرانسه که در توصیف شهید خدمت آیت الله رئیسی در سنگال به چاپ رسیده بود، به اساتید و دانشجویان این دانشگاه اهدا شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved