-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/20 - 09:37
  • 694
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایان بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مصر

بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر به همت وزارت اوقاف این کشور با اهدای جوایز به برگزیدگان برتر به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دوره 108 قاری از 58 کشور جهان از جمله 33 کشور آفریقایی در مسابقات شرکت کرده بودند و هفت داور از 7 کشور مصر، چاد، اردن، فلسطین، عربستان سعودی، سودان و سلطان نشین عمان مسئولیت داوری این دوره را بر عهده داشتند.

قاری برنامه افتتاحیه، شیخ محمد خشت، از قاریان رادیو و تلویزیون مصر بود که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم فعالیت‌های این دوره از مسابقات را آغاز کرد.

همزمان با تلاوت آیات توسط خشت فیلم مستندی با عنوان «مصر، دوحه و قرآن در طول زمان» به منظور نشان دادن تلاش مصر و به ویژه وزارت اوقاف در راستای ترویج قرآن کریم در جامعه مصر و جهان به نمایش در آمد.

محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر به نمایندگی از نخست وزیر، نظیر عیاد معاون شیخ  الازهر، اشرف صبحی وزیر جوانان، شوقی علام مفتی جمهوری و تعدادی دیگر از شخصیت‌های دینی و رسمی در مراسم افتتاحیه شرکت داشتند.

 شیخ توفیق ابراهیم احمد ضمره، رئیس اداره مراکز قرآن کریم در اردن برجسته ترین شخصیت غیر مصری بود که در مراسم افتتاحیه شرکت کرده بود .

جلسه افتتاحیه مسابقات با سخنرانی جمعه، وزیر اوقاف آغاز شد و بیان داشت: همانطور که خداوند متعال در کتاب عزیزش فرموده است "وننزّل من الْقرْآن ما هو شفاءٌ ورحْمةٌ لّلْمؤْمنین" قرآن کریم شفاء و رحمت برای مؤمنان است و ما نیز به دنبال همین شفاء و رحمت هستیم.

وی افزود: هر چه اهانت کنندگان به قرآن کریم بیشتر شوند به تعداد حافظان، قاریان و پژوهشگران آن افزوده می‌شود و ما (مسلمانان مصری) به آن بیشتر اهمیت می‌دهیم و اهل قرآن را بیشتر تکریم می‌کنیم.

جمعه بیان کرد: مسابقات امسال قرآن کریم مصر از نظر تعداد رشته‌های مسابقه، شرکت کنندگان و تعداد کشورهای شرکت کننده بی نظیر است.

مسابقات امسال قرآن کریم مصر در هشت رشته قرآنی برگزار شد. بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر 19 بهمن‌ماه با اهدای جوایز به برگزیدگان برتر این دوره و همچنین اهدای جوایز به داوران مسابقات که بیشتر آنها مصری بودند به پایان رسید.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved