-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/20 - 08:16
  • 647
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مدیرکل بین‌الملل تلویزیون ملی پاکستان:

پاکستانی‌ها علاقه بسیاری به فرهنگ و تمدن ایران دارند

مختیار لغاری در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد با تأکید بر گسترش تعاملات فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور، گفت: پاکستانی‌ها علاقه بسیاری به ملت عزیز ایران و فرهنگ و تمدن این کشور مسلمان همسایه دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مختیار لغاری، مدیرکل بینالملل تلویزیون ملی پاکستان (PTV) و احسان خزاعی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد دیدار و پیرامون روابط دوجانبه به ویژه راه‌های گسترش تعاملات فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌ای تبادل نظر کردند.

لغاری در سخنانی، اظهار داشت: مردم پاکستان به ویژه اهالی ایالت تاریخی سند (در جنوب این کشور) که تمدن چند هزارساله را در خود جای داده است، علاقه بسیاری به ملت عزیز ایران و فرهنگ و تمدن این کشور مسلمان همسایه دارند.

مدیرکل بینالملل تلویزیون ملی پاکستان افزود: ایران و پاکستان دو کشور همسایه و مسلمان و دارای مشترکات فراوان دینی، تاریخی و فرهنگی هستند و با این دیدگاه شبکه ملی پاکستان مصمم به افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل فیلم و سریال‌های خانوادگی و اسلامی، تبادل مستندهای فرهنگی و تبادل هیات‌های رسانه‌ای بین دو کشور است.

وی در عین حال، مطرح کرد: شبکه ملی پاکستان در پی تفاهمنامه همکاری با ترکیه، برخی از سریال‌های معروف این کشور را با دوبله به زبان اردو پخش کرده است و اکنون آمادگی دارد تا در قالب تفاهم‌نامه همکاری با جمهوری اسلامی ایران، نسبت به همکاری در زمینه تبادل سریال با طرف ایرانی اقدام کند.

این مسئول پاکستانی ادامه داد: ما آماده‌ایم سریال‌های ایرانی را در ژانرهای مذهبی (سریال‌های ماه مبارک رمضان ۳۰ قسمتی)، خانوادگی و مستندهای ایران شناسی را با دوبله اردو پخش کنیم تا مردم پاکستان هر چه بیشتر با فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران آشنا شوند.

خزاعی، رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان نیز با قدردانی از مواضع سازنده و مثبت مدیرکل روابط بین‌الملل شبکه ملی پاکستان گفت: رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد همواره برنامه‌های فرهنگی و ادبی متنوعی را برگزار و برای ارتقای روابط فرهنگی میان دو کشور دوست و برادر تلاش می‌کند تا به عنوان پل ارتباطی میان نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای ایران و پاکستان نقش خود را ایفا کند.

وی با تأکید بر تبادل محتوای رسانه‌ای میان دو کشور افزود: مردم دوست و برادر ایران و پاکستان باید برای ارتقای سطح روابط فرهنگی به ویژه آداب و رسوم و فرهنگ یک دیگر بیش از گذشته آشنا شوند و همچنین تصویر درستی از جامعه دو کشور برای مردم ترسیم شود و این تنها از طریق رسانه‌های مهم دو کشور میسر خواهد شد.

خزاعی افزود: رایزنی فرهنگی ایران تمام تلاش خود را برای تسهیل مسیر همکاری دوجانبه جهت ارائه و تبادل سریال‌ها، فیلم‌ها و مستندهای ایران شناسی با طرف پاکستانی به کار خواهد بست.

در ادامه این دیدار، طرفین بر امضای تفاهمنامه همکاری میان شبکه ملی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در تبادل محتوای رسانه‌ای تأکید کردند.

براساس این گزارش؛ روابط و مناسبات دو کشور ایران و پاکستان در طول تاریخ سابقه‌ای بیش از ۷۶ سال دارد که در طول این مدت گستره خوبی را پشت سرگذاشته است و اکنون در بالاترین سطح خود در طول تاریخ می‌باشد. مردادماه سال گذشته تفاهم نامه همکاری میان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و آسوشیتدپرس پاکستان (ای‌پی‌پی) به عنوان خبرگزاری رسمی این کشور در پایان اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد امضا شد.

همچنین، خردادماه امسال یک هیأت رسانه‌ای پاکستان متشکل از شش نفر از چهره‌های برجسته فضای مجازی، خبرنگار و مجری شبکه‌های تلویزیونی با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی، مردمی و ارتقاء همکاری‌های مطبوعاتی با جمهوری اسلامی ایران، برای بازدید یک هفته‌ای به ایران سفر کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved