-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/29 - 15:23
  • 210
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته؛

پاکستانی‌ها جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند

شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، اجتماعی و دانشجویان نخبه از دانشگاه‌های مختلف شهر کویته در همایش «القدس»، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و ندای روزافزون مردم جهان به خصوص کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در محکومیت اقدامات ننگین رژیم صهیونیستی، همایش «القدس» با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته و مشارکت سازمان جوانان اسلامی در سالن همایش‌های نمایندگی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

در این همایش خالد القدومی، سخنگوی حماس در تهران (به صورت ویدئو کنفرانسی)، مولوی فتح الله، رئیس انجمن پاک – فلسطین (به صورت ویدئو کنفرانسی از اسلام آباد)، حسن درویش‌وند، سرکنسول ایران در کویته، حماد کاکر، رئیس سازمان جوانان اسلامی و ده ها تن از شخصیت‌های فرهیخته سیاسی، مذهبی، اجتماعی و دانشجویان نخبه از دانشگاه‌های مختلف شهر کویته حضور داشتند.

این همایش با تلاوت کلام الله مجید قاری محمد زبیر قریشی آغاز و پس از آن، سرودهای ملی ایران و پاکستان و در نماد همبستگی با مردم غزه، سرود ملی فلسطین پخش شد.

اولین سخنران همایش، خالد القدومی، سخنگوی جنبش حماس بود که به صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست شرکت کرده بود. وی از خانه فرهنگ ایران در کویته و سازمان جوانان اسلامی برای برگزاری این همایش با چنین موضوع مهمی در این موقعیت حساس، قدردانی کرد.

وی گفت: ما سالهاست که برای احقاق عدالت به مردم فلسطین و اولین قبله‌مان مسجدالاقصی، چشم به جامعه بین‌المللی دوخته‌ایم و از آنان خواسته‌ایم که مانع اشغالگری صهیونیست‌ها به خاک مردم فلسطین شوند و به حقوق مشروع فلسطینی‌ها احترام بگذارند ولی سیاست دوگانه کشورهای غربی و رویکرد منافقانه برخی از دولتمردان کشورهای اسلامی باعث شده که مردم فلسطین نه تنها به حقوق خود دست نیافتند بلکه به شکل روزافزون سرزمین‌های خود را از دست می‌دهند.

خالد القدومی اظهار داشت: این سیاست دوگانه به رژیم اشغالگر صهیونیستی اجازه می‌دهد که بدون هیچ نگرانی به جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین ادامه بدهد و کودکان و بانوان را بکشد. امروز چهار هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مبحوس شده‌اند و صدها نفر از این میان حتی پرونده قضایی برایشان تشکیل نشده و بدون هیچ محاکمه زندانی هستند.

وی همچنین، گفت: خیلی‌ها خوشبین بودند که رژیم صهیونیستی قدرت جهانی است و هیچ کسی را توان مقابله با آن نیست ولی مجاهدین ما در یک ضرب محکم، روی این رژیم را به خاک مالید. مطالبه ما از کشورهای جهان این است که رژیم کودک کش اسرائیل باید به خاطر جنایت‌ها و اشغالگری‌های خود مجازات شود نه اینکه به این حکومت نامشروع پاداش بدهند و یا روابط شان را با این رژیم عادی کنند.

سخنگوی جنبش حماس اذعان کرد: طرح دو دولتی که در سازمان ملل پیشنهاد شده است، یک طرح ناموفق است زیرا رژیم صهیونیستی کشوری به اسم فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

سخنران دوم، مولوی فتح الله، رئیس انجمن پاک – فلسطین بود که به صورت ویدئو کنفرانسی از اسلام آباد سخنان خود را ارائه داد.

وی مسئله فلسطین را مهمترین موضوع جهان امروز عنوان کرد و گفت: جمع آوری صهیونیست‌ها از اقصی نقاط جهان و اسکان دادن آنان در سرزمین فلسطین که جای امن مسلمانان بود، یکی از بزرگترین خیانت‌ها در تاریخ بشر است.

مولوی فتح الله عنوان کرد: قائداعظم محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان و علاقه اقبال از پیشکسوتانی بودند که حتی قبل از استقلال پاکستان در حمایت از فلسطین صدا بلند کردند. امروز اگر زمزمه‌ای برای به رسمیت شناختن اسرائیل در پاکستان شنیده می‌شود، خلاف قانون اساسی پاکستان است. باید بدانیم که این زمزمه از کجا می‌آید و بر علیه آن اقدام کنیم. امروز آمریکا و حواریون آن برای سرکوب مردم فلسطین که برای عدالت خواهی و حق خود قیام کرده‌اند، دست بدست هم داده‌اند. مردم پاکستان در این مقاومت با برادران فلسطین خود ایستاده است.

وی از دولت پاکستان به خاطر موضع دو پهلو و نامشخصش نسبت به مسئله فلسطین انتقاد کرد و از مردم پاکستان به دلیل حمایت شان از مجاهدین فلسطین قدردانی داشت.

سخنران بعدی، خانم آمنه درانی از نویسندگان جوان شهر کویته بود که بیان داشت: مسئله فلسطین مهمترین موضوع امروز جهان اسلام است. مسئله بیت المقدس، نه مسئله عرب و یا عجم بلکه مسئله ایمان ما است. فلسطینی‌ها برای حق خود در حال مبارزه هستند و هزاران زن، کودک و جوان در این راه به درجه شهادت نائل شده‌اند و علی رغم آنکه در سرزمین خود هستند ولی در محرومیت بسر می‌برند.

وی افزود: کشورهای اسلامی در مقابل زورگویی و پرخاشگری صهیونیست‌ها باید متحد شوند و به انتقاد و محکومیت شفاهی بسنده نکنند. در غیر آن، غزه از دست مسلمانان خواهد رفت.

سخنران بعدی، یوسف نوتیزئی، رهبر پیشین «حزب جمهوری وطن» بلوچستان بود که بیان داشت: چهار کشور عربی با فلسطین هم مرز هستند ولی هیچ یک با فلسطینی‌ها همکاری نکرده و در مقابل حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه کاملاً سکوت کرده‌اند. حالا ما به شکل نمادین راهپیمایی‌هایی را در همبستگی با فلسطین برپا کردیم و بیانیه‌های صادر کرده‌ایم ولی وظیفه ما در قبال فلسطین بیشتر از حرکت‌های نمادین است.

دغدغه جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئله فلسطین قابل تقدیر است

غلام محمد، معاون رئیس «موسسه حمایت از برنامه‌های روستایی بلوچستان» تصریح کرد: حالا وقت آن فرارسیده که جهان اسلام در مسئله فلسطین باید متحد و یک صدا باشند. موضع پاکستان در قبال فلسطین خوشایند است. دغدغه جمهوری اسلامی ایران نیز در قبال مسئله کنونی فلسطین قابل تقدیر است.

سخنران بعدی این همایش، عمرخان اچکزایی، مسئول بخش ورزشی و فرهنگی حزب تحریک انصاف بلوچستان بود که از بی تفاوتی برخی کشورهای عربی به خصوص همسایه‌های فلسطین در قبال مردم غزه انتقاد کرد.

اقتدار احمد، مسئول تحریک خلافت و تنظیم اسلامی پاکستان در ایالت بلوچستان گفت: برخی کشورها احادیث پیامبر(ص) برای مانع از دوستی با یهودیان و نصرانیان را ندیده می‌گیرند و برای دوستی و برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی لحظه شماری می‌کنند. اینها یقیناً مورد غضب الهی قرار خواهند گرفت. خداوند به دولت ایران توفیق بدهد که صهیونیست‌ها را با شکست دچار کند و روزی در مسجد اقصی نماز بخوانیم.

خورشید کاکر، رهبر «جرگه جوانان بلوچستان» تأکید کرد که قلب همه ی مسلمین برای فلسطینی‌ها می‌تپد. سازمان همکاری‌های اسلامی که اصلی ترین علت تشکیل آن مسئله فلسطین بود، در حال حاضر فقط به کلبه گفت و گو تبدیل شده و در مسئله فلسطین تنها به محکومیت اکتفا کرده و هیچ اقدام عملی از سوی این سازمان دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی، امام جمعه شهر کویته، حماد کاکر، رئیس سازمان جوانان اسلامی و حسن درویش‌وند، سرکنسول ایران در کویته از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

درویش‌وند گفت: آنچه امروز در سرزمین فلسطین و غزه اتفاق می‌افتد، از جهات مختلف بسیار درس آموز و شگفتی‌ساز است. در این قطعه کوچک زمین، امروز حق و باطل در مقابل هم صف آرایی کرده‌اند و باهم در نبرد هستند و امروز هیچ کس در هیچ نقطه از دنیا نمی‌تواند در این خصوص بی تفاوت باشد یا باید در جبهه حق قرار بگیرد یا در جبهه باطل.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی از چند جهاتی شگفتی‌ساز است. کسانی که بجای توکل بر خداوند بر قدرت‌های بزرگ جهانی توکل کردند و جبهه حق را رها کردند و به جبهه باطل پیوستند، امروز به نمادهای ذلت تبدیل شده‌اند. چنانچه دیده شد که رژیم صهیونیستی مردم غزه را در شدیدترین تنگناهای غیرانسانی قرار داد و تمام قوانین و قواعد تاریخ بشری را زیرپا گذاشت.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved