-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/24 - 09:16
  • 898
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

وزیر ارشاد: مراودات فرهنگی با کشورهای مسلمان در اولویت دولت قرار دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراودات فرهنگی با کشورهای همسایه، دوست و مسلمان در اولویت دولت قرار دارد.


به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از خبرگزاری مهر ، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی قوچان در جمع خبرنگاران در خصوص سفر به ترکمنستان و حضور در هفته فرهنگی ایران در این کشور اظهار کرد: مراودات فرهنگی با کشورهای همسایه، دوست و مسلمان در اولویت دولت بوده که در سال جاری با تمام این کشورها مراودات مرتبی داشته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز به دعوت وزیر فرهنگ کشور ترکمنستان به‌منظور شرکت در هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان عازم این کشور هستیم امیدواریم در این سفر تفاهم‌نامه‌های جدیدی در همه حوزه‌ها علی‌الخصوص حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.

وی در خصوص پروژه نیمه‌تمام مجتمع فرهنگی قوچان نیز گفت: برای به سروسامان رسیدن و اتمام این پروژه در سال آینده دو راه‌حل وجود دارد که وزارت برای هر دو مورد آمادگی کامل خواهد داشت.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری قوچان دو پیشنهاد به مجموعه اداری شهرستان قوچان داده‌شده است تا آن را نهایی کنند و این پروژه باید طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در برخی از شهرها این اتفاق افتاده و می‌توانیم بر اساس تفاهم با شهرداری قسمتی از زمین را مجوز تجاری دریافت کنیم، تصریح کرد: با مجوز تجاری برای بخشی از زمین می‌توانیم مجموعه‌های فروشگاهی فرهنگی همچون فروشگاه‌های کتاب یا صنایع فرهنگی راه‌اندازی کنیم و از عوائد آن پروژه به اتمام برسد.

وی بیان کرد: راه‌حل دیگر آن واگذاری کل پروژه به شهرداری خواهد بود که بر این اساس با حفظ کاربری فرهنگی و غیره تفاهم‌نامه‌ای با ذکر تمام جزئیات منعقدشده تا پروژه با مدیریت شهرداری ظرف یک سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

اسماعیلی در خصوص برگزاری کنگره ۱۰۶۲ شهید شهرستان قوچان در سال ۱۴۰۳ در حوزه مسائل فرهنگی، تولید آثار و نشر کتب و محتوای فرهنگی نیز گفت: در این زمینه وزارت و فرهنگ و ارشاد آمادگی پرداخت هزینه‌های انتشارات و توزیع را خواهد داشت و با بررسی جزئیات این کنگره کمک‌هایی در برگزاری آن خواهد شد.

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved