-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/05 - 10:44
  • 368
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

وزارت فرهنگ دولت سیزدهم توجه خوبی به کانون‌ ارتباطات میان فرهنگی داشته است/ تاکید بر دیپلماسی خلاق فرهنگی

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با فرهنگ گفت: وزارت فرهنگ دولت سیزدهم توجه خوبی به کانون‌ ارتباطات میان فرهنگی داشته است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عادل پیغامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با فرهنگ در مورد اهمیت تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما طبق ماده ۶۵ احکام‌ دائمی برنامه توسعه، واگذاری اختیارات دستگاه‌ها و ادارات مستقر در مناطق آزاد را به جهت وحدت فرماندهی و ایفای نقش‌های خاص در منطقه آزاد داریم، هرچند سالهاست همدلی و همراهی وزارت فرهنگ‌ در اجرای احکام قانونی وجود داشته است.

پیغامی افزود:  در دولت سیزدهم وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی نگاه بسیار خوبی به مسائل فرهنگی در عرصه‌های مختلف داشته است از جمله در منطقه آزاد قشم که باتوجه به جغرافیا و مختصات خاص  کانون ارتباطات میان فرهنگی بوده است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه  مقوله‌هایی که در فرهنگ قشم، خلیج فارس و دریای عمان می‌بینیم جنبه هنری و فرهنگی برجسته‌ای را در زندگی مردم این منطقه جاری می‌کند، افزود: فعالان فرهنگی و هنری جزیره قشم با ظرفیت‌های بسیار بالایی که هم خود مردم ساکن جزیره و هم میلیون ها نفر گردشگر و فعال اقتصادی و استان‌های همجوار دارند، می‌توانند از خدمات و ملاحظات فرهنگی بیشتری برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه این تعامل و ارتباط وضعیت نوینی از انواع فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه دیپلماسی خلاق فرهنگی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: این موضوع اخیرا مورد تاکید وزیر فرهنگ نیز بود.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved