-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/04 - 09:07
  • 181
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

وجود ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های قرآنی دوجانبه ایران و گرجستان

معاون اداره مسلمانان غرب گرجستان در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان به وجود ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های قرآنی دوجانبه ایران و گرجستان اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی با اداره مسلمانان غرب گرجستان، مهدی سعادت‌نژاد، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان و رضو میکلادزه، معاون اداره مسلمانان غرب گرجستان در شهر باتومی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعادت‌نژاد به سوابق همکاری‌های رایزنی فرهنگی ایران با آدام شانتانتزه، مفتی غرب گرجستان و سفر اخیر ایشان به حمهوری اسلامی ایران به همراه هیأت اداره مسلمانان اشاره کرد.

وی پیشنهاد همکاری‌های مختلف در زمینه برگزاری کنفرانس مشترک تقریب مذاهب اسلامی در ایام هفته وحدت، برگزاری نمایشگاه‌های هنر اسلامی و قرآن در شهر باتومی همزمان با ماه مبارک رمضان و تبادل هیأت‌های فرهنگی و مذهبی را ارائه داد.

رضو میکلادزه از پیشنهادات ارائه شده استقبال و به سفر خود برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران اشاره کرد و وجود ظرفیت‌های فراوان جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف قرآنی و زمینه‌های همکاری با گرجستان را یادآور شد.

معاون اداره مسلمانان غرب گرجستان به تحصیلات علوم دینی خود را در ترکیه و در الازهر مصر اشاره داشت و توضیحاتی در خصوص ترجمه قرآن به زبان گرجی که توسط ایشان انجام شده و منتشر شده است، ارائه و یک نسخه از قرآن کریم به رایزن فرهنگی اهداء کرد.

وی به اصالت دینی اسلام در منطقه تحت اشراف و قومیت اجارها که عمدتاً مسلمان هستند، نگرانی خود را  نسبت به هویت نسل جوان که تحت تأثیر گروه‌های افراطی هستند، ابراز کرد .

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved