-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/26 - 07:41
  • 296
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

وجود ظرفیت‌های فراوان برای همکاری ایران و ارمنستان

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان برای همکاری ایران و ارمنستان، گفت: می‌توانیم این ظرفیت‌ها را بین دانشکده روابط بین‌الملل ایروان و دانشگاه‌های متناظر در جمهوری اسلامی ایران برقرار و فعال کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط علمی و دانشگاهی با مراکز دانشگاهی ارمنستان، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با حضور در دفتر تیگران آپر میان، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه دولتی ایروان درباره راهکارهای توسعه روابط فرهنگی و علمی بین ایران و این دانشکده به گفت‌وگو پرداخت.

اسدی‌موحد ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانیم این ظرفیت‌ها را بین دانشکده روابط بین‌الملل ایروان و دانشگاه‌های متناظر در جمهوری اسلامی ایران برقرار و فعال کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه اتاق دوستی ایران و ارمنستان در این دانشگاه فعال است و دانشجویان روابط بین‌الملل زبان فارسی را نیز می‌آموزند، رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد با توجه به حضور استاد اعزامی از ایران در طول ترم برخی ساعات را برای بالابردن سطح کیفی آموزش در این دانشکده از ظرفیت این استاد اعزامی استفاده کند.

رایزن فرهنگی کشورمان بیان کرد: برای برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای دانشجویانی که در سطح مطلوب فارسی‌آموزی قرار دارند، نیز آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از دیگر راهکارهای فعال کردن ظرفیت‌ها برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی به‌ویژه در حوزه اصول سیاسی جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در صورت امکان این رایزنی آمادگی دارد نسبت به برگزاری نشستی درباره اندیشه‌های امام خمینی(ره) اقدام کند.

اسدی‌موحد اشاره کرد که در صورتی‌که نشست درباره اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) برگزار شود و یکی از سخنرانان این نشست سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که مورد استقبال رئیس دانشکده واقع شد.

در ادامه این دیدار، تیگران آپر میان، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه دولتی ایروان گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایه بسیار خوب و قابل اعتماد ماست و برای ما باعث خرسندی بسیار است که با ایران و رایزنی فرهنگی ایران همکاری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در زمینه‌های علمی و فرهنگی، آمادگی تعامل و همکاری از سوی ما وجود دارد و از نشست‌های علمی استقبال می‌کنیم.

تیگران آپر میان ادامه داد: همایش‌های متعدد منطقه‌ای در زمینه سیاست و روابط بین‌الملل برگزار خواهیم کرد که حتما از کمک رایزنی فرهنگی ایران بهره خواهیم برد تا زمینه استفاده از دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌های ایران برای ما فراهم شود.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved