-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/06 - 10:36
  • 530
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران:

واتیکان از توسعه تعاملات و گفت‌وگوهای دینی با ایران استقبال می‌کند

کاردینال آندرزه یوزوویچ در دیدار با رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از توسعه تعاملات و گفت‌وگوهای دینی با ایران استقبال کرد و خواستار برگزاری این گفت‌وگوها به صورت سالانه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کاردینال آندرزه یوزوویچ، سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با علی‌اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های این سازمان، دیدار و در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دینی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

ضیایی در سخنانی، به ایام روزه داری عید پاک و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر اشاره و با تبریک این ایام گفت: این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با اهتمام جنابعالی شاهد توسعه هرچه بیشتر روابط فرهنگی و بینادینی بین جمهوری اسلامی ایران و واتیکان باشیم.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با اشاره به توسعه گفت‌وگوی دینی در حوزه ادیان و آئین‌های شرقی در این مرکز و در جریان بودن گفت‌وگوی دینی با مسیحیان ارتدوکس و پروتستان اظهار داشت: امیدواریم به زودی زمینه برگزاری دور دوازدهم گفت‌وگوی دینی با مسیحیت کاتولیک نیز فراهم شود.

وی افزود: برگزاری منظم گفت‌وگوهای دینی نقش ارزنده‌ای در توسعه تعاملات فرهنگی، علمی و دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و واتیکان دارد.

کاردینال آندرزه یوزوویچ نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: از زمان حضورم به عنوان سفیر واتیکان در ایران بر این اعتقاد بوده‌ام که باید تعاملات و گفت‌وگو با عالمان و اندیشمندان شیعی را توسعه دهیم و نظر عالیجناب پاپ فرانسیس نیز همواره این بوده که تسنن و تشیع دو بال دین اسلام است و تعاملات دینی با تشیع باید همزمان با جهان تسنن توسعه یابد و همواره بر این مهم تأکید دارند.

سفیر واتیکان در ایران در عین حال، افزود: ما نیز از توسعه تعاملات و گفت‌وگوهای دینی استقبال می‌کنیم و به نظر من روند فعلی گفت‌وگوها که هر دو سال یک بار است، بهتر است به صورت سالانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر آتی خود به واتیکان این پیشنهاد را به مسئولین نهاد گفت‌وگوی ادیان سریر مقدس مطرح خواهد کرد.

در این دیدار علی اصغر عامری، معاون و رستم‌آبادی، رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت کاتولیک و یهودیت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است، تاکنون یازده دور گفت‌وگوی دینی بین ایران و واتیکان برگزار شده و مقرر است دور دوازدهم  آن در رم برگزار شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved