-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/11 - 17:52
  • 328
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

هیأتی از مرمت‌گران روسیه به ایران سفر می‌کنند

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و میزبانی پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گروهی ١۵ نفره از متخصصان انجمن مرمت‌گران روسیه به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و میزبانی پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گروهی ١۵ نفره از متخصصان انجمن مرمت‌گران روسیه به ایران سفر می‌کنند.

این هیأت با هدف توسعه تعاملات با همتایان ایرانی خود، بازدید از برخی آثار و ابنیه تاریخی کشورمان و شرکت در کنفرانسی علمی جهت تبادل تجارب پیرامون مرمت آثار هنری در گچ‌بری‌ها و تزیینات آیینه‌کاری همچنین مرمت آثار موزه‌ای و سایت‌های باستانی، ١٢ مهرماه ١۴٠٢ برای سفری ٧ روزه وارد تهران خواهند شد.

این سفر که پس از ملاقات رئیس انجمن مذکور در فروردین ماه سالجاری با رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و امضاء توافق‌نامه همکاری‌ کلید خورد، به میزبانی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان انجام می‌شود.

هیأت روسی ضمن شرکت در کنفرانس علمی یکروزه در تهران، بازدید از اماکن و ابنیه تاریخی و سایت‌های باستان‌شناسی و مرمت‌گری شهرهای اصفهان و شیراز، دیدار با استادان این رشته در دانشکده مرمت دانشگاه هنر اصفهان را در برنامه خود خواهند داشت.

 این رویداد اولین تجربه مشترک ایران و روسیه در حوزه ارتباط نهادی میان متخصصان مرمت‌گری دو کشور محسوب می‌شود.

انجمن مرمت‌گران روسیه یک نهاد صنفی غیردولتی با بیش از ١٠٠ عضو حقوقی شامل شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها و نهادهایی از عرصه‌های مختلف این حرفه مانند آموزش، پژوهش، تولید ملزومات ترمیم، مرمت ابنیه، ترمیم اسناد، کتب و ... است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved