-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/08 - 07:57
  • 488
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در رایزنی فرهنگی ایران در عراق مورد بررسی قرار گرفت؛

هوش مصنوعی؛ کوتاهترین مسیر برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار

در راستای پیشبرد تعاملات علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با جامعه دانشگاهی عراق، سمینار «هوش مصنوعی، کوتاهترین مسیر برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای پیشبرد تعاملات علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با جامعه دانشگاهی عراق و آشنایی اساتید و نخبگان علمی این کشور با ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری و پژوهش‌های علمی و فناوری با ایران، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علم و فناوری مسئله محور با موضوع سمینار «هوش مصنوعی، کوتاهترین مسیر برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار» در ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانى رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

در این نشست که با حضور تعداد قابل توجهی از اساتید فعال در زمینه هوش مصنوعی از دانشگاه‌های مختلف عراق به مدت سه ساعت همراه بود، محمد جواد نجفى، مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی کشورمان ضمن پرداختن به ضرورت تحقیق و پژوهش در زمینه هوش مصنوعی و توجه به آن در زندگی ماشینی امروز از برنامه‌های رایزنی فرهنگی در برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به ویژه سمینارهای علم و فناوری با موضوعات مسئله محور جامعه دو کشور و با حضور اساتید دانشگاهی از ایران و عراق گفت.

وی همچنین، به برخی از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه اشاره داشت.

سامى ابراهیم، عضو هیأت علمی دانشگاه تکنولوژى به بیان نکات علمی در مبحث هوش مصنوعى با موضوع چگونگى مشابه سازى ذهن انسان در طرز تفکر و رفتار از طریق هوش مصنوعى پرداخت و از طریق ساخت ماشین که توانایی ارتقا به سطح ذهن انسان را نیز دارا باشد، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی ورود هوش مصنوعى به بسیارى از علوم مانند علوم پزشکى و هدف آن را سازماندهى و کمک به زندگى انسان معرفی کرد.

عباس احمد، از اساتید دانشگاه مستنصریه مقاله‌ای علمی در خصوص توسعه پایدار با استفاده از هوش مصنوعی ارائه داد و در مورد اهداف توسعه پایدار و حفظ انرژى‌ها و ثروت‌هاى کشورها اشاره سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved