-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/27 - 09:55
  • 159
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در روز انیمیشن ایرانی؛

هندی‌ها به تماشای انیمیشن «پسر دلفینی» نشستند

همزمان با روز انیمیشن ایرانی، فیلم «پسر دلفینی» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو به میزبانی دانشگاه فیلم و رسانه نویدا هند به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انیمیشن «پسر دلفینی» با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هماهنگی خانه فرهنگ ایران در بمبئی، انیمیشن «پسر دلفینی» به زبان انگلیسی به نمایش گذاشته شد.

انیمیشن پسر دلفینی به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی در ژانر فانتزی، ماجراجویی و کمدی توسط استودیوی ایرانی اسکای فریم تولید شده است.

این نمایش با حضور فریدالدین فریدعصر، رایزن فرهنگی ایران در دهلی نو، ساندیپ ماروا، رئیس دانشگاه فیلم و رسانه نویدا هند، محمد خیراندیش، کارگردان فیلم، پروفسور آشوک تیاگی، رئیس دانشکده سینما و با حضور جمع کثیری از استادان و دانشجویان این مجتمع در محل شهرک سینمایی شهر نویدا برگزار شد.

فریدعصر، رایزن فرهنگی با اشاره به تاثیرپذیری و تاثیرگذاری‌های دوجانبه فرهنگی ایران و هند در ارتباط با ویژگی‌های فرم و محتوای انیمیشن شرق به ویژه انیمیشن ایرانی اظهار داشت: کشورهای شرقی در تولید محتوای کارتونی پیش رو بوده‌اند و ایران از 20 سال گذشته در حوزه فیلم انیمیشن دستاوردهای مهمی هم در بخش فرم و تکنیک و هم در حوزه محتوایی داشته است.

وی پیشنهاد کرد: در آینده نزدیک، کارگاه آموزشی برای انتقال تجربه فوق العاده خیراندیش در این دانشگاه برگزار شود.

رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو، درباره فرصت‌های هنری و اقتصادی صنعت انیمیشن ایرانی برای فعالان هندی این عرصه، توضیحاتی ارائه کرد.

ساندیپ ماروا اظهار داشت: در نظر داریم در ماه اوت 2024؛ از محمد خیراندیش، کارگردان فیلم پسر دولفینی برای برگزاری کارگاه یک هفته‌ای انیمیشن شهرک سنیمایی نویدا دعوت کنیم.

خیراندیش ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه مذکور، روند تولید فیلم پسر دولفینی و چالش‌های مربوط به آن را توضیح داد و به دانشجویان حاضر در جمع توصیه های مفیدی را در خصوص اهمیت انیمیشن در آینده را ارائه کرد.

همچنین پس از اکران فیلم، نشست نقد و بررسی انیمیشن برگزار شد.

شایان ذکر است، اکران ویژه این انیمیشن جذاب برای کودکان ایرانی و افغانی از دیگر برنامه‌های روز انیمیشن ایرانی در حسینیه خانه فرهنگ ایران بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved