-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/08 - 07:40
  • 151
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در بازدید رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از مجموعه مدارس افغان ترک در کابل مطرح شد :

هم افزایی برای گسترش مبانی قرآنی و اسلامی

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان سید روح‌الله حسینی در دیدار با معاون مدارس افغان ترک در کابل آقای سلیمان آلتون، ضمن بازدید از ساختمان مدرسه، کلاس‌ها، گفت و گو با معلمان و دانش آموزان تحت آموزش در مدرسه افغان ترک، با نامبرده به بحث و گفتگو نشست.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ابتدای این دیدار، سلیمان آلتون ضمن اظهار خوشحالی از حضور رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مدرسه افغان ترک، با اشاره به اهداف نهادهای آموزشی ترکیه در افغانستان؛ به ارائه آماری در زمینه فعالیت‌های بنیاد معارف ترکیه در سایر کشورها پرداخت و گفت: این بنیاد ضمن برقراری تماس با ۱۰۴ کشور تمایل خود را برای انجام فعالیت‌های آموزشی اعلام نموده است. تاکنون نهادهای آموزشی تحت عنوان مدارس افغان ترک در ۴۴ کشور حضور یافته است. وی افزود: ترکیه با ۸۸ کشور قرارداد آموزشی امضا کرده و در راستای اهداف آموزشی نهاد مذکور، نمایندگان بنیاد معارف ترکیه را به ۶۷ کشور دنیا اعزام نموده است. ایشان به مجموعه نهادهای آموزشی ترکیه که بالغ بر ۳۷۷ نهاد در اقصی نقاط مختلف دنیا می‌شود، اشاره کرد و اعلام نمود: ما در ۸ استان افغانستان فعالیت داریم و ۴۵ نهاد آموزشی را مدیریت می‌کنیم.

 حسینی در این دیدار، به روندها و رویکردهای آموزشی صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اشاره کرد و گفت: طی دهه‌های گذشته مدارس دخترانه و پسرانه در افغانستان از سوی جمهوری اسلامی ایران دایر گردیده و خدمات آموزشی مختلفی را به دانش آموزان افغانستانی آموزش داده و تاثیرات قابل توجهی را نیز به دنبال داشته است.

ایشان همچنین بر لزوم افزایش خدمات و فعالیت های آموزشی از سوی کشورهای پیشرفته مسلمان از جمله ایران و ترکیه در افغانستان و تنها نگذاشتن فرزندان افغانستان در امر آموزش تاکید کرد. 

ایشان همچنین افزود: دنیای اسلام شاهد پیشرفت‌های فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلفی از جمله نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین، علوم هسته‌ای، فناوری، دیجیتال، ارسال ماهواره به فضا و نیز پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشاورزی و ... بوده که آنها را مرهون سلسله فعالیت‌های آموزشی در مدارس و نیز تربیت نسلی می‌داند که با تکیه بر توان خود، در حال بازدهی به جامعه ایران و تلاش در جهت رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی است.

حسینی در پایان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه را دو کشور قدرتمند در عرصه‌های مختلف علمی آموزشی معرفی کرد که می‌توانند با هم افزایی در برابر موج مخرب علوم غربی ایستادگی کرده و با تکیه بر مشترکات خود؛ به گسترش مبانی اسلامی قرآنی در جوامع اسلامی از جمله افغانستان همت بگمارند.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved