-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/19 - 07:14
  • 258
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هم افزایی با نهادهای مبتنی بر ایمان در دانشگاه نرمال فیلیپین

در راستای مشارکت با مراکز علمی و دینی مانیل، نشستی با عنوان هم افزایی با نهادهای مبتنی بر ایمان در ایجاد جوامع صلح آمیز، محبت آمیز و دارای مشارکت اجتماعی در دانشگاه نرمال فیلیپین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست که 300 دانشجو در سالن اجتماعات HRD دانشگاه و 150 نفر از طریق بستر مجازی زوم شرکت داشتند، سخنرانان مطالب خود را به دانشجویان ارائه دادند .

عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن حضور در کتابخانه ملی فیلیپین جهت برگزاری جلسه مجازی با کتابخانه ملی کشورمان برای امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های کتابخانه‌ای میان دو کشور در پیام ویدئویی بر اهمیت گردهمایی نهادهای مذهبی برای ایجاد جوامع صلح‌آمیز و محبت آمیز تاکید کرد.

وی اظهار داشت: پیشرفت‌های بشر در زمینه‌های علم و فناوری، دستاوردهای مادی غیرقابل تصوری را به همراه داشته که می‌تواند زندگی را برای انسان تسهیل کند. با این حال، به جای ایجاد آسایش و آسایش برای کل بشریت، امروز شاهد نابرابری و رنج غیرقابل تصور مردم توسط دولت‌های قدرتمندی هستیم که از نظر مادی پیشرفته هستند.

ابوالقاسمی افزود:  رویکرد تک بعدی که منحصراً بر بعد فیزیکی مادی انسان تمرکز می‌کند، منجر به پیگیری سیری ناپذیر دستاوردهای مادی به بهای ارزش اخلاقی و بی عدالتی‌های اجتناب ناپذیری شده که امروز شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به واقعیتی که با آن روبرو هستیم، اغراق نیست اگر که بگوییم این تنها نهادهای مذهبی هستند که انتظار می رود که بتوانند اقدامات عملی ملموسی داشته و این وضعیت را معکوس کنند زیرا دین به عنوان یک نظام مقدس از باورها و اعمال، قدرت تأثیرگذاری بر طرز تفکر و عمل افراد و جوامع را دارد.

رایزن فرهنگی کشورمان تأکید کرد که قانون اساسی کشور ما مبتنی بر آموزه‌های قرآن کریم است. بنابراین به عنوان یک سیاست دولت، ما نهایت احترام را برای ادیان مختلف قائل هستیم و اهمیت گفت‌وگوی بین ادیان را که به تعامل مشارکتی، سازنده و مثبت بین افراد دارای سنت‌های مذهبی مختلف و یا اعتقادات معنوی یا انسانی در هر دو کشور اشاره دارد را می‌پذیریم.

وی به سخنان حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این باره اشاره کرد که تأکید می‌کند «ایران از مفهوم گفت‌وگو استقبال می‌کند، زیرا گفت‌وگو یک سنت دیرینه در تاریخ فرهنگی بشری است. هر جا که گفت‌وگو انجام شود، بشر کمتر در معرض آسیب‌های ناشی از جنگ، خشونت و ویرانی قرار می‌گیرد. با گفت‌وگوی سازنده، تفاهم و همکاری مثبت پیروان ادیان است که می‌توان وعده الهی در برپایی جهانی عادلانه را محقق کرد.»

در ادامه این نشست، سخنرانان گروه‌های مذهبی مختلف از جمله کشیش ارشد رونالد آکینو از کلیسای شبان الهی مانیل، خواهر مریلین مامبوسائو از جماعت خواهران فرانسیسکن بیمارستان اوبلات. کشیش ریکی از کلیسای پیروزی مانیل و خانم زینب خاویر از انجمن دوستی زنان فیلیپینی و ایرانی به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/

 

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved