-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/06 - 11:29
  • 708
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همکاری و تبادل علمی بین دانشگاه تربیت معلم دختران قزاقستان و دانشگاه‌های ایران

در جریان دیدار هیأتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و مسئولان دانشگاه ملی دختران قزاقستان، زمینه‌های مختلف همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه‌های ویژه دختران ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیأتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران به همراه حسین آقازاده، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی از دانشگاه ملی دختران قزاقستان بازدید و با مسئولان دانشگاه دیدار و تبادل نظر کردند.

این هیأت بلندپایه ایرانی که به منظور شرکت در نشست وزرای آموزش عالی و علوم سازمان همکاری اسلامی تحت عنوان OIC15 به آلماتی قزاقستان اعزام شدند، شامل وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل، مهدی یزدان پناه معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و محمدعلی شعبانی، مشاور مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل می‌شوند.

یرکین ژومانکولووا، معاون علمی، ذاکر ژوماکولوف، معاون پژوهشی و همکاری‌های بین‌المللی، رایا امیرژانوا، رئیس بخش همکاری‌های بین‌المللی، آشینووا کونیپا، رئیس دانشکده زبان شناسی دانشگاه ملی تربیت معلم دختران قزاقستان در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، یرکین ژومانکولووا به طور مختصر تاریخچه و فعالیت‌های دانشگاه ملی تربیت معلم دختران قزاقستان را تشریح کرد و سپس ویدئو کلیپی در خصوص ظرفیت‌ها و فرصت‌های علمی دانشگاه به زبان انگلیسی به نمایش گذاشته شد.

وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل، نقش دانشگاه‌ها را در رشد همکاری‌ها و روابط علمی دو کشور مهم دانست و بر همکاری‌های دوجانبه در زمینه مختلف اعلام آمادگی کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان دختر فارغ التحصیل از مؤسسات آموزش عالی ایران، پس از احراز شغل وظایف خود را در زمان محول شدن مسئولیت به بهترین شکل انجام می‌دهند.

حدادی اصل با اشاره به اینکه در ایران سه دانشگاه وجود دارد که فقط دختران در آن تحصیل می کنند، آمادگی آنها را برای پیشگامی در ایجاد همکاری دانشگاهی با دانشگاه ملی تربیت معلم دختران قزاقستان اعلام کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: برنامه گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های ویژه دختران جهان در سال آینده در ایران برگزار می‌شود و دعوتنامه رسمی آن به دانشگاه ملی تربیت معلم دختران قزاقستان نیز ارسال خواهد شد.

وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی در سخنانی، گفت: استعدادهای زیادی در میان دانشجویان قزاقی برای آموختن زبان فارسی وجود دارد.

در ادامه، دانشجویان زبان فارسی دانشگاه ملی تربیت معلم دختران قزاقستان با اعضای هیئت ایرانی به زبان فارسی گفت‌وگو و آموخته‌های خود را ارایه کردند و شعر خواندند.

شایان ذکر است، اولین نشست وزرای علوم سازمان همکاری اسلامی تحت عنوان  OIC- 4 و 5 خردادماه  1402 در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved