-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/02 - 13:06
  • 280
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همکاری های فدراسیون زورخانه ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توسعه می یابد

عبدالرضا سیفی، مدیرکل همکاری ها و تنظیم گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی، در این دیدار  باران چشمه در رابطه با ظرفیت های این رشته کهن و ایرانی که ریشه در فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان ایران دارد، اظهار داشت: مرام پهلوانی و جوانمردی یکی از میراث های ارزشمند وکهن این سرزمین بوده که تاریخی به درازای 3 هزار ساله دارد.

ایشان در ادامه افزود: توسعه و ترویج این میراث گرانبها در سایر کشورها با تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از ضروریات و مأموریت های وزارت ورزش و جوانان و این فدراسیون می باشد که باید با جدیت دنبال گردد.

دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور گفت: فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران، آمادگی دارد با تعامل و هماهنگی رایزن های فرهنگی سفارتخانه های ج.ا.ایران در سایر کشورهای جهان ، نسبت به اعزام تیم های ورزش زورخانه ای به نقاط مختلف جهان و شرکت در برنامه ها و جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری به اجرای این ورزش زیبا، اصیل و فرهنگی اقدام نماید تا زمینه های بیشتر ترویج و گسترش این فرهنگ ملی فراهم گردد.

در پایان این نشست مقرر گردید تا در این خصوص تفاهم نامه ای تنظیم و به امضاء دو طرف برسد و هماهنگی و جلسات کارشناسی مورد نیاز هم با بخشهای متولی این موضوع منعقد شود تا زمینه لازم ­جهت توسعه ­و ترویج ­این ورزش ملی و آئینی در اقصی نقاط جهان فراهم شود.

خاطرنشان می گردد در سالهای گذشته، با پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ج.ا.ایران در 16 نوامبر سال 2010 برابر با 25 آبان 1389، آئین های ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved