-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/18 - 14:27
  • 572
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مشارکت نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، همکاری‌های مشترکی را شروع می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور هماهنگی جهت اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نشست مجازی با حضور عبدالرضا سیفی، مدیرکل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی و اوجانی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیفی ضمن تشریح مفاد اجرایی مفاد تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای توسعه بازار صنایع دستی ایران در خارج از کشور توضیحاتی ارائه داد.

مدیرکل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سخنان خود را با ارایه گزارشی از جلسات تخصصی بین دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد.

اوجانی، مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع ‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز ضمن ارائه پاورپوینتی، گزارشی در رابطه با وضعیت صادرات محصولات صنایع دستی، کشورهای هدف، تنوع محصولات صادراتی و میزان صادرات صنایع دستی کشورها ارائه کرد.

وی همچنین، به زمینه‌های همکاری با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اشاره کرد.

در این نشست مجازی که برخی نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای قطر، الجزایر، لبنان، یونان، تایلند، روسیه، ایتالیا، بوسنی و هرزگوین، آفریقای جنوبی، ترکیه و فرانسه حضور داشتند، نکاتی را در خصوص زمینه‌های همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مطرح کردند.

در پایان مقرر شد؛ زمینه نمایش محصولات و صنایع دستی ایران در نمایشگاه‌های دائم و موقت خارج از کشور و ارتباط بین شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی فراهم شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved