-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/17 - 09:29
  • 369
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی

نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی، همکاری‌های مشترکی را شروع می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی باقری، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی دیدار کرد.

با توجه به اینکه در جلسه هماهنگی در استانداری با حضور آنلاین مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی ایران در مسکو، مقرر شد یک هیأت کارشناسی از موزه تاریخ ادیان سن پترزبورگ روسیه بازدید کرده و ارزیابی کارشناسی داشته باشد تا بتوان برای تجهیز آن اقدام کرد.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی آمادگی دارد هیأت کارشناسی خود را به آن شهر اعزام کرده و گزارش فنی خود را ارئه کند .

همچنین، بنابر پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه برای ارسال نسخه همانند سازی شده کتاب ابن فضلان (احمد بن فضلان (متوفی بعد از ۳۱۰ ق) این نسخه خطی در اختیار مؤسسه خواجه پیری قرار گرفته تا کار همانند سازی آن صورت گیرد. لیکن سازمان کتابخانه‌ها آمادگی دارد در برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی خود که به هر مناسبت از یکی از گنجینه‌های این سازمان رونمایی می‌شود؛ در یک برنامه مشترک طی مراسمی (حضوری -آنلاین) از این نسخه رونمایی کند.

تفاهم‌نامه فیمابین موزه تاریخ ادیان روسیه که در سفر هیأتی از آن موزه به مشهد مقدس، پیشنهاد شده پیگیری شود، در صورت تحقق سفر هیأت کارشناسی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی به سن پترزبورگ روسیه، سازمان مذکور آمادگی امضای این تفاهم‌نامه را در آن سفر دارد.

با توجه به برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی سازمان کتابخانه، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی  که نخستین برنامه آن در تهران در روز سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک با رونمایی و معرفی «قدیمی‌ترین اسناد داروهای گیاهی، از دوره صفویه تا قاجار، موجود در گنجینه رضوی» در تالار علوم در ایران اسلامی در این موقوفه این آستان در پایتخت برگزار شد و تا کنون 160 جلسه برگزار کرده است،  دارای ظرفیت خوبی برای آشنایی کتابخانه‌ها و مراکز تحقیقاتی با گنجینه‌ها و نفایس این سازمان است.

این آمادگی وجود دارد برنامه‌های مشترکی به خصوص در مورد آثار مشترک با سایر کشورها برگزار شود که در این خصوص مقرر شد؛ در گام نخست در صورت تمایل مرکز تحقیقات مشترک ایران و هند و مرکز تحقیقات ایران و پاکستان، برنامه‌های مشترک با این مراکز برگزار شود .

همچنین، برنامه سه ماهه سازمان کتابخانه، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی اعلام شود تا سایر رایزنی‌های فرهنگی نیز در صورت تمایل و هماهنگی با مراکز مشابه و کتابخانه های ملی کشورهای میزبان در این برنامه شرکت کنند؛ البته سازمان کتابخانه‌ها، موزها و اسناد آستان قدس رضوی از هر پیشنهاد و ایده ارزنده رایزنی‌ها استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved