-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/13 - 08:32
  • 344
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همکاری‌های فرهنگی ایران و کنیا توسعه می‌یابد

همکاری‌های فرهنگی ایران و کنیا در زمینه‌های مختلف تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نشست‌های علمی، انتشار مقالات وبینار و کنفرانس در کتابچه و انجام پروژه‌های تحقیقاتی توسعه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پروفسور کاروری امبوگوا، رئیس دپارتمان فلسفه و مطالعات دینی دانشگاه نایروبی و اعضای این دپارتمان ضمن حضور در رایزنی فرهنگی کشورمان در کنیا با خطیبی، سرپرست رایزنی فرهنگی دیدار کردند.

کاروری امبوگوا، رئیس دپارتمان فلسفه و مطالعات دینی دانشگاه نایروبی در این دیدار با ارائه مروری کوتاه بر فعالیت‌های این دپارتمان تأکید کرد که این بخش قدیمی‌ترین بخش در نوع خود در کنیا است که در سال 1970 میلادی تأسیس شده است.

وی افزود: این بخش دارای 300 دانشجو است که از بخش‌های مختلف دانشگاه گرفته شده‌اند. همچنین این دپارتمان موفق به جذب دانشجویان از کشورهای مختلف از جمله ایران، مصر، سودان، سودان جنوبی، سومالی، رواندا، بوروندی، جمهوری دموکراتیک کنگو، اوگاندا و تانزانیا شده است.

کاروری امبوگوا از برگزاری موفق همایش‌هایی با عنوان «قرآن، ایران شناسی، فلسفه، گفتگوی ادیان و روزقدس» یاد کرد و افزود: این کنفرانس‌ها به عنوان بستری برای گفتمان دانشگاهی و تبادل دانش عمل کرده‌اند.

 وی مطرح کرد که دانشگاه نایروبی و رایزنی فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده اند. اهداف کلیدی این قرارداد ایجاد اتاق ایران، تسهیل آموزش زبان فارسی، سازماندهی بازدید اساتید دانشگاه نایروبی از ج.ا.ایران و تقویت همکاری با گروه‌های معماری، مهندسی و علوم هسته‌ای بود.

رئیس دپارتمان فلسفه و مطالعات دینی دانشگاه نایروبی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به این معاونت امکان داد تا با مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم (IIIS) تفاهم‌نامه جداگانه‌ای با محوریت مسائل بین ادیان امضا کند.

وی اذعان کرد که دپارتمان فلسفه و مطالعات دینی با همکاری IIIS میزبان کنفرانسی با عنوان "احترام به شخصیت‌ها، متون مقدس و اماکن مقدس" 18 خرداد 1402 برگزار خواهد کرد.

کاروری امبوگوا خواستار همکاری رایزنی فرهنگی برای تبادل استاد و دانشجو، انتشار مقالات وبینار و کنفرانس سازماندهی شده مشترک در یک کتابچه، پروژه‌های تحقیقاتی با همتایان ایرانی و ایجاد تقویم رویدادهای رایزنی فرهنگی برای برنامه ریزی مؤثر همکاری‌های آتی شد.

خطیبی متقابلاً از همکاری معاونت فلسفه و مطالعات دینی دانشگاه نایروبی و برگزاری موفق وبینار اخیر با موضوع «جایگاه زن در قرآن کریم و سایر ادیان» قدردانی کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved