-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/15 - 16:03
  • 236
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس انجمن دانشجویان مسلمان اوگاندا:

همکاری‌های فرهنگی اوگاندا و ایران توسعه یابد

عبدالله موانجه فرانک خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی با ایران شد و ابراز امیدواری کرد تا دانشجویان مسلمان اوگاندا بتوانند سطح علمی و آموزشی خود را افزایش دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالله موانجه فرانک، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان اوگاندا (MSAU) و هیأت همراه با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا با عبداله عباسی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

عبدالله موانجه فرانک گزارش جامعی از انجمن انجمن دانشجویان مسلمان اوگاندا و فعالیت‌های آن ارائه داد و با اشاره به سابقه فعالیت این انجمن از سال 1962 تاکنون در دانشگاه ماکرره، انجام مشاوره‌های شغلی، بهداشتی و پزشکی و نیز مشاوره‌های تربیتی دانشجویان را از مهمترین فعالیت‌های آن دانست.

رئیس انجمن دانشجویان مسلمان اوگاندا افزود: این انجمن یک اتاق فکر برای دانشجویان مسلمان اوگاندا محسوب می‌شود. بخش مربوط به امور بانوان، برنامه‌های ظرفیت سازی، ارتقاء معنویات، کارآفرینی و اشتغال، برنامه‌های مربوط به خانه و خانواده و نیز خدمات مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

عبدالله موانجه فرانک اذعان کرد: این انجمن فعالیت‌های دیگری نیز دارد که برخی از آنها عبارتند از برگزاری کنفرانس‌های موضوعی، بازدیدهای منطقه‌ای در قالب کاروان، انجام پروژه‌های آموزشی پایه در منطقه بوتمبالا (منطقه‌ای در نزدیکی کامپالا)، سمینارهای منطقه‌ای در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات دو و میدانی، برنامه‌های هدایت شغلی و همکاری با دیگر سازمان‌ها و مراکز اسلامی.

رئیس انجمن دانشجویان مسلمان اوگاندا خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی با رایزنی فرهنگی کشورمان شد و ابراز امیدواری کرد تا دانشجویان مسلمان اوگاندا بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های ایران از جمله توسعه آموزش، بورسیه تحصیلی، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و ...، سطح علمی و آموزشی خود را افزایش دهند.

عباسی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا با بیان فعالیت‌های این نمایندگی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری گفت: جمهوری اسلامی ایران بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف به جوانان اوگاندایی اعطاء کرده و همچنان تلاش می‌کند تا با ارائه انواع خدمات علمی و آموزشی و نیز کارگاه‌های آموزشی به ارتقاء سطح موجود در اوگاندا کمک کند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved