-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/04 - 09:26
  • 423
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در قالب تفاهم‌نامه مشترک؛

همکاری‌های علمی _ دانشگاهی بین ایران و اندونزی افزایش می‌یابد

رایزن فرهنگی کشورمان و دبیر کل وزارت دین اندونزی دیدار و توافق کردند که در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری‌های علمی _ دانشگاهی بین دو کشور افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا با پروفسور نزار، دبیر کل وزارت دین اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در آغاز این دیدار که با حضور مدیران بخش‌های مختلف وزارت دین برگزار شد، پروفسور نزار با ابراز خرسندی از حضور رایزن فرهنگی کشورمان در وزارت دین گفت: با همکاری رایزنی فرهنگی با شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران با شخصیت‌ها و علمایی کشورهای مسلمان دیدار و تبادل تجربیات در زمینه‌های وحدت جهان اسلام داشته‌ام.

وی که رئیس دانشگاه اسلامی دولتی ولی سونگو سمارانگ است، افزود: مجموعه وزارت دین با تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود این آمادگی را دارد در زمینه‌های مختلف با رایزنی فرهنگی ایران همکاری کند که البته در این مورد نیاز به تفاهم نامه‌ای دارد.

نزار اظهار داشت : با توجه به سوابق همکاری میان  دو طرف و ویژگی ایران در زمینه علم و فناوری، همکاری طرفین می‌توان در زمینه‌های علمی _ دانشگاهی در رشته‌های فناوری، هسته‌ای، پزشکی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه‌ها، پژوهش‌های مشترک و حتی در مسائلی مانند تقریب، وحدت اسلامی، فلسطین و ... صورت پذیرد.

وی در پایان سخنانش، خاطر نشان کرد: بنده تحت تأثیر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌ام ، چرا که این کشور با اینکه تحت تحریم‌های ناعادلانه غربی‌هاست، ولی با اقتدار ایستاده است.

ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از مواضع وزارت دین در همراهی بامردم فلسطین گفت : امروز جهان اسلام باید نسبت به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه هوشیار و آگاه باشد و این نیازمند همکاری متقابل کشورهای اسلامی خصوصا اندونزی است.

وی در ادامه به ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم در حوزه‌های مختلف همکاری‌های علمایی، علمی و دانشگاهی با کشور دوست و مسلمان اندونزی انجام شود. 

در پایان طرفین توافق کردند؛ تفاهم‌نامه میان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و وزارت دین منعقد و براساس آن همکاری‌ها شکل بگیرد. 

انتهای پیام

 

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved