-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/27 - 12:14
  • 409
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفته فیلم ایرانی در پاکستان برگزار می‌شود

با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، هفته فیلم ایرانی در پاکستان با زیرنویس اردو یا انگلیسی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنا به دعوت وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی، هیأتی از مجتمع سنیمایی ساینپیکس Cinepax پاکستان یکی از شرکت‌های معتبر نمایش و توزیع کننده فیلم در پاکستان شامل سیدحسیب الرحمن، مسئول برنامه ریزی و میرزا سعدبیگ، دبیر و هماهنگ کننده شرکت (هر دو از اهل سنت) با هدف بررسی راهکارهای همکاری در زمینه نمایش فیلم‌های سنیمایی ایرانی در پاکستان از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی بازدید و با سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ ایران دیدار کرد.

میرزا سعدبیگ دبیر در سخنانی، اظهار داشت که ساینپیکسCinepax  یکی از شرکت‌های زنجیرهای بزرگ و معتبر سینمایی پاکستانی است که در 9 شهر پاکستان، با 11 مکان و 42 سالن نمایش در کراچی، حیدرآباد، لاهور، فیصل آباد، گجرات، گجرانواله، سیاکوت، راولپندی و اسلام‌آباد حضور دارد.

وی افزود: این شرکت علاوه بر فضای مجازی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، واتس آپ و ... وبسایت اینترنتی داراست. این شرکت پس از بررسی دقیق، کپی رایت نمایش فیلمهای منتخب را از تولیدکنندگان فیلم پاکستانی و خارجی می‌خرد و سپس مجوز نمایش را از اداره های ایالتی و مرکزی دولتی پاکستان که تحت نظارت وزارت خانه‌های رسانه‌ای ادراه می‌شوند، دریافت می‌کند.

 طالبی‌نیا، وابسته فرهنگی کشورمان در سخنان خود پس از ارائه سخنانی در خصوص ضرورت نقش آفرینی هنرمندان مسلمان در مواجهه با فرهنگ منحط غربی و حفظ کیان خانواده و مادر، پیشنهاد کرد که شرکت ساینپیکسCinepax  در جهت خرید و پخش فیلم‌های ایرانی پیش‌قدم شود.

وی با تمجید از سینمای بعد از انقلاب اسلامی و هنرمندان متعهد ایرانی از میرزا سعد بیگ دبیر شرکت Cinepax تأکید کرد که با اکران فیلمهای ایرانی جهت توسعه روابط سینمایی بین ایران و پاکستان قدم بردارد.

طالبی‌نیا افزود: ایران و پاکستان به ویژه ایالت سند مشترکات بسیار زیادی در زمینه فرهنگ دارند. ما با همکاری یکدیگر باید زمینه‌هایی فراهم کنیم که فیلم‌های سازنده فرهنگی و تربیتی به شهروندان این دو ‌کشور مسلمان نمایش داده شوند. این اقدام در تربیت نسل جوان در جهت آموزه‌های اصیل اخلاقی ـ اسلامی و شرقی و جلوگیری از تهاجم فرهنگ منحط غرب نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد.

وی گفت: در این مورد، به عنوان اقدام مقدماتی می‌توانیم جشنواره فیلم‌های ایرانی به عنوان "هفته فیلم ایرانی" با زیرنویس اردو یا انگلیسی را با هماهنگی یکدیگر در سالن‌های ساینپیکسCinepax  دایر کنیم. 

در پایان مقرر شد از سوی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، ده فیلم با زیرنویس اردو یا انگلیسی برای شرکت مذکور ارسال شود و از بین آنها هفت فیلم برای برگزاری هفته فیلم ایرانی انتخاب شوند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved