-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/02 - 08:47
  • 197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

هفته دوستی کودک ایرانی و سوری برگزار می‌شود

نماینده فرهنگی ایران و مدیر انجمن خیریه الجذور سوریه بر اهمیت تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور تأکید و برای برگزاری هفته دوستی کودک ایرانی و سوری توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی خالقی‌راد، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با هاشم نجار، مدیر انجمن خیریه الجذور سوریه و مدیر برنامه‌­ریزی محتوایی این انجمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار که در راستای تعمیق روابط با نهادهای مدنی و غیر دولتی و نیز ارتباط بیشتر با بدنه اجتماعی مردمی در سوریه انجام شد؛ پیرامون نحوه مشارکت این انجمن در فعالیت‌ها و برنامه‌های رایزنی فرهنگی به ویژه ماه مبارک رمضان در سال جدید و ادامه فعالیت‌های آموزشی، تفریحی و پرورشی پروژه «لبخند» مخصوص کودکان و نوجوانان سوریه علی‌الخصوص قشر آسیب دیده و ضعیف تر در شرایط سوریه پساجنگ به تبادل نظر پرداختند.

هاشم نجار به مسأله همکاری­‌های دو جانبه و تلاش‌های مؤثری که در این زمینه صورت گرفته اشاره کرد و خواستار حمایت رایزنی فرهنگی جهت برگزاری فعالیت‌هایی از جمله دوره­‌های بصیرت و دانش­ افزایی، تهیه بسته غذایی ماه مبارک رمضان برای کودکان خانواده‌های نیازمند شد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه نیز در این دیدار، با تأکید بر اهمیت تعمیق روابط، اطمینان داد که در راستای چارچوب، وظایف و اختیارات موجود، همکاری‌های مؤثری در این زمینه صورت خواهد پذیرفت.

وی به تمایل این نمایندگی فرهنگی جهت برگزاری هفته دوستی کودک ایرانی و سوری اشاره کرد و گفت: مایه افتخار ماست که مشکلات و آلام این قهرمانان کوچک و خانوادهایشان را به عنوان عضوی از جامعه درک کنیم و بتوانیم در تحقق گوشه‌ای از آرزوهایشان تأثیر مثبتی داشته باشیم.

شایان ذکر است، شعبه سوری «انجمن خیریه الجذور» یکی از موسسات نامی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و خیریه است که در حوزه کودکان به شکل عمومی و کودکان بیماری‌های خاص (داون) و زلزله زده به فعالیت‌های متنوع خیریه می‌پردازد و پیش از این، طی چندین مرحله در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه، برنامه‌هایی برای آنان اجرا شده است.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved