-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/16 - 19:24
  • 229
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هدف ما معرفی فرهنگ و هنر غنی ایرانی است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دوحه ، هنرمند شرکت کننده در رویداد فرهنگی مرحبا آسیا در کنار مسابقات جام ملت‌های آسیا در قطر در مصاحبه ای به بیان نظرات خود در این رویداد پرداخت که در ادامه به آن می پردازیم :

ابتدا بفرمائید کمی در مورد حرفه‌تان و اینکه در این نمایشگاه چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهید؟

حسین توکل: سلام و روز بخیر به همه شنوندگان. من حسین توکل هستم، با تخصص در صنایع دستی خاتم‌کاری و لج‌سازی که از شهرهای تاریخی و فرهنگی شیراز و اصفهان به نمایشگاه قطر آمده‌ام. ما در اینجا مجموعه‌ای از صنایع دستی مانند جعبه‌های خاتم، قفسه‌های تخت جمشید، لنج‌های مینیاتوری، گدون و شکلات خوری های  خاص را در کنار محصولات هنری مزین به سنگ فیروزه ارائه می‌دهیم. هدف ما معرفی فرهنگ و هنر غنی ایرانی است.

تجربه شما از اولین روزهای بازی‌های جام آسیایی چگونه بوده؟ بازخورد بازدیدکنندگان چطور است؟

حسین توکل: راستش را بخواهید، بازخورد بازدیدکنندگان بسیار مثبت بوده است. آن‌ها واقعاً تحت تأثیر تنوع و زیبایی صنایع دستی ما قرار گرفته‌اند. در ابتدای نمایشگاه، زمانی که تیم‌ها هنوز حضور داشتند، غرفه ما بسیار شلوغ بود و به لطف پشتیبانی همکارانم، توانستیم به خوبی به معرفی محصولات و فرهنگ ایران بپردازیم.

 به نظر شما چه چیزی در این غرفه برای مراجعه‌کنندگان جذابیت بیشتری داشته است؟

 

حسین توکل: واقعاً تمامی اجناس صنایع دستی ایرانی برای آنها جذاب بود، از قالی‌بافی و قلم‌زنی گرفته تا خاتم‌کاری و ساخت لنج. اما به نظر می‌رسد که قطعاتی با جزئیات دقیق و کار شده با سنگ‌های قیمتی مانند فیروزه بیشتر توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کنند و استقبال گسترده‌ای از آن‌ها شده است.

چه پیشنهاداتی را  برای بهبود و عرضه ی بهتر صنایع دستی ایران در کشور قطر دارید ؟

چالش‌ها و محدودیت‌هایی وجود دارد که بخشی از آنها قابل حل و فصل توسط ما و بخشی دیگر نیازمند توجه نهادهای فرهنگی و سفارتخانه است. به عنوان مثال، یک مشکل عمده در ابتدای نمایشگاه پذیرش کارت‌های اعتباری بود؛ بدین معنا که ما قادر به فروش محصولات به صورت کارت اعتباری  نبودیم و این موضوع باعث نارضایتی و تعجب بازدیدکنندگان شد. پیشنهاد من این است که سفارت یا نهادهای فرهنگی به نصب دستگاه‌های پذیرش کارت اعتباری در غرفه‌ها اقدام کنند تا خریداران بتوانند با خیال راحت و رضایت‌مندی از غرفه‌های ما خرید کرده و به کشور خود بازگردند.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved