-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/07 - 14:02
  • 540
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس موزه ملی بنگلادش خبر داد:

نگهداری حدود 100 هزار اثر تاریخی در بنگلادش

محمد قمر الزمان در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان گفت: موزه ملی بنگلادش، سابقه و تاریخچه 120 ساله دارد و حدود 100 هزار اثر تاریخی در آن نگهداری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش و محمد قمر الزمان، رئیس موزه ملی بنگلادش و قائم مقام دوم وزیر فرهنگ این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیدرضا میرمحمدی در این دیدار ضمن تشکر از قمر الزمان بخاطر فراهم کردم زمینه این دیدار و اظهار خوشحالی از حضور در موزه ملی بنگلادش، آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا برای ارتباط و همکاری با همه بخش‌ها و دستگاه‌های فرهنگی بنگلادش را اعلام کرد.

وی به اشتراکات زیاد تاریخی و فرهنگی میان ایران و بنگلادش اشاره و برخی از آثار تاریخی موجود در موزه ملی داکا که مزین و منقش به نوشته‌های فارسی و یا نام حاکمان و دولتمردان ایرانی است را جلوه و نمایشی از این اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور عنوان کرد.

رایزن فرهنگی ایران در این دیدار از اختصاص فضایی از طرف موزه ملی بنگلادش به کشورمان تحت عنوان «گوشه ایران» تشکر کرد.

محمد قمر الزمان، رئیس موزه ملی بنگلادش و قائم مقام دوم وزارت فرهنگ ضمن استقبال از گسترش همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور، گزارشی از وضعیت موزه، تعداد و میزان آثار تاریخی موجود در آن و نیز پرسنل شاغل در مجموعه تحت مدیریت خود ارائه داد و گفت: موزه ملی بنگلادش، سابقه و تاریخچه 120 ساله دارد و حدود 100 هزار اثر تاریخی در آن نگهداری می‌شود.

قمر الزمان افزود: موزه ملی بنگلادش در چند منطقه و شهرستان از کشور نیز شعباتی دارد.

رئیس موزه ملی بنگلادش در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به گوشه ایران، بر ضرورت تجهیز بیشتر و بازسازی فضای آن تأکید کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved