-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/23 - 10:40
  • 333
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نکوداشت «عدنان کارا اسماعیل اوغلو» در آنکارا

مراسم نکوداشت «عدنان کارا اسماعیل اوغلو» روز جمعه (26 اسفندماه) در شهر آنکارا برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به پاس تجلیل از تلاش‌های مؤثر «عدنان کارا اسماعیل اوغلو» به زبان و ادب فارسی و فرهنگ مشترک ایران و ترکیه، مراسم نکوداشتی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و با همکاری اتحادیه نویسندگان ترکیه برگزار می‌شود.

این مراسم روز جمعه (26 اسفندماه) با حضور اندیشمندان دو کشور در محل اتحادیه نویسندگان ترکیه در شهر آنکارا برگزار خواهد شد.

آشنایی با عدنان کارا اسماعیل اوغلو

عدنان کارا اسماعیل اوغلو در سال 1957 در شهر ترابوزان ترکیه به دنیا آمد. در سال 1979 از دانشکده ادبیات دانشگاه آتاترک در رشته زبان و ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شد. در سال 1980 به عنوان دستیار در رشته زبان و ادبیات فارسی به کار گرفته شد. در سال 1985 موفق به ارائه تز دکتری شد. در سال 1990 به درجه استادیاری رسید. در سال 1990 با درجه استادیاری در دانشکده ادبیات دانشگاه سلجوق قونیه مشغول به کار شد و پس از کسب درجه دانشیاری، ریاست گروه زبان‌های شرقی دانشکده ادبیات را بر عهده گرفت.

وی تا سال 1997 در این سمت انجام وظیفه کرد. پروفسور کارا اسماعیل اوغلو در این مدت، معاونت مرکز تحقیقات سلجوقی شناسی در دانشکده ادبیات دانشگاه سلجوق را نیز بر عهده داشت. وی همچنین عضو هیأت مدیره دانشکده فن و ادبیات دانشگاه سلجوق نیز بود. عدنان کارا اسماعیل اوغلو، در سال 1997 با کسب درجه پروفسوری در دانشگاه کریک‌قلعه، به این دانشگاه منتقل شد. وی همچنان عضو هیأت علمی این دانشگاه بوده، و ریاست گروه زبان‌های شرقی دانشکده ادبیات این دانشگاه را برعهده دارد. او از سال 2010 تا 2014 به مدت چهار سال در پست معاونت دانشگاه کریک قلعه انجام وظیفه کرد.

عدنان کارا اسماعیل اوغلو مقالات متعددی در باره ادبیات کلاسیک ترک، ادبیات فارسی، و ادبیات عرب در نشریات مختلف نوشته و یا در کنفرانس‌های علمی در داخل و خارج ارائه کرده‌ است.  

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved