-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/01 - 17:08
  • 588
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی:

نوروز پیام آور صلح و دوستی میان همه ملت‌هاست

ابراهیمی در نشستی با عنوان "دیپلماسی فرهنگی: نقش فرهنگ در حفظ صلح جهانی" اظهار داشت: نوروز پیام آور صلح و دوستی میان همه ملت‌هاست.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و گروه روابط بین‌الملل دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله  اندونزی، نشستی با عنوان "دیپلماسی فرهنگی: نقش فرهنگ در حفظ صلح جهانی" برگزار شد.
محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، گفت: همه مردم و اقشار جامعه به ویژه نخبگان می‌توانند حاملان فرهنگ در جوامع دیگر باشند و دیگر ممالک را از غنای فرهنگی و تمدن کشورشان آگاه سازند.
وی افزود :کشورهای مختلف جهان با درجاتی متفاوت به اهمیت دیپلماسی فرهنگی پی برده و هرکدام در حد ظرفیت و توان خود برای پیاده کردن آن تمهیداتی اندیشیده اند.
رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی افزود: به باور بسیاری از صاحبنظران روابط بین الملل کامیابی و موفقیت در سیاست خارجی بطور عام و در حوزه تغییر چهره و تصویر یک کشور در جوامع دیگر بطور خاص، در گرو استفاده درست از سازوکارها و ابزارهای فرهنگی در چارچوب دیپلماسی فرهنگی است.
ابراهیمی به کسترش فضای مجازی در دنیای امروزی اشاره کرد و افزود: امروزه با توسعه فضای مجاری و اطلاعات ناصواب و منفی، بایستی پیوست فرهنگی متناسب با مبانی و ارزش های انسانی هر ملتی ارائه شود.
وی در ادامه گریزی هم به جشن عید باستانی نوروز زد و گفت:  نوروز جشن ملی ایرانیان است که با آیین های ایرانی تاریخ کشور و حافظه فرهنگی ایرانیان پیوند عمیقی دارد.
رایزن فرهنگی کشورمان خاطر نشان کرد : عید نوروز پیام آور صلح و دوستی میان همه ی ملت هاست. 
بشیر احمد، کاردار سفارت هندوستان در اندونزی نیز در سخنان خود به فرهنگ هندی و دیپلماسی میان هندوستان و اندونزی اشاره کرد و افزود: دیپلماسی فرهنگی بهتر ین راه شناخت ملت‌ها و افکار آنان است. 
 
انتهای پیام/
. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved