-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/05 - 14:57
  • 304
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نواخته شدن موسیقی سنتی «لالایی ایرانی» در اندونزی

موسیقی سنتی «لالایی ایرانی» به یاد مردم و کودکان مظلوم فلسطینی در اندونزی نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گروه موسیقی فرهنگ با حضور در مراسم ملی «شب نشینی ایرانی» به اجرای قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی پرداختند.

در این مراسم که سفرا، مقامات، شخصیت‌های اندونزیایی و ایرانیان مقیم حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و وزارت فرهنگ و آموزش اندونزی برگزار شده است.

گروه موسیقی سنتی فرهنگ با حضور در رادیو جمهوری اندونزی به اجرای قطعات مختلفی پرداختند.

سرپرست گروه موسیقی فرهنگ با حضور در رادیو جمهوری به معرفی موسیقی اصیل ایرانی پرداخت و قطعات بسیار زیبا از موسیقی ایرانی در رادیو جمهوری اندونزی طنین انداز شد.

به  پیشنهاد رایزنی فرهنگی، گروه موسیقی فرهنگ با ابتکار جدید همزمان با تحولات غزه ضمن همدردی با مردم مظلوم فلسطین، قطعه لالایی ایرانی را که همراه با حزن و اندوه بود، برای شهدای کودک غزه نواختند.

همزمان با اختتامیه جشنواره تئاتر کشورهای عضو آسه آن؛ موسیقی سنتی ایران با حضور در مراسم قطعاتی از موسیقی سنتی و اصیل ایرانی را اجرا کردند و محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان گفت: هنرمندان موسیقیایی دو کشور در برنامه‌ها با اجرای مشترک همکاری و پیام صلح و دوستی میان ملت‌ها را به ارمغان می آورند.

ابراهیمی با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: ما آمادگی داریم تولید محتوای دو کشور مبتی بر موسیقی سنتی و بومی شکل گیرد.

مسئولان و مدیران دانشگاه در این نشست با تقدیر ار حضور گروه موسیقی فرهنگ در دانشگاه اندونزی، بر همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دوکشور تاکید کردند.

همچنین، گروه موسیقی سنتی فرهنگ با حضور در مرکز فرهنگی - تجاری سارینا اولین مجتمع اندونزی، به اجرای موسیقی پرداختند. همزمان با تعطیلات کریسمس قطعاتی از موسیقی سنتی ایران در مجتمع فرهنگی سارینا نواخته شد. مردم اندونزی هم با حضور در این مجتمع به تماشای نواختن موسیقی ایرانی نشستند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved