-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/18 - 11:13
  • 250
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نمایش مستند «زعفران ایرانی، ارزشمندترین ادویه جهان» از تلویزیون های بوسنی و هرزگوین

به همت رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در بوسنی و هرزگوین و با هدف معرفی هرچه بیشتر زعفران طلای سرخ ایرانی، مستند «زعفران صنعتی نوین» از تولیدات شبکه مستند سیما از تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین BHRT و تلویزیون جامعه اسلامی این کشور BIR TV پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این مستند که توسط اداره کل همکاری های رسانه ای و فضای مجازی اخذ مجوز و توسط رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان ترجمه شد، روز شنبه هجدهم آذرماه از تلویزیون BIR و روز یکشنبه بیست و ششم آذرماه از تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین BHRT پخش خواهد شد.

در این مستند چگونگی کشت و برداشت زعفران، جایگاه تاریخی زعفران در فرهنگ و ادبیات ایرانی و جایگاه ایران در تولید این محصول استراتژیک به مخاطبین معرفی می گردد.

یادآور می شود؛ ماه گذشته رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان با همکاری شرکت وارد کننده زعفران BIHIR در این کشور، برنامه ای با موضوع معرفی ارزشمندترین ادویه جهان در روز 24 آبان در گالری فرهادیه رایزنی فرهنگی برگزار کرد که با استقبال کم نظیر مخاطبین و رسانه ها از جمله تلویزیون ملی و تلویزیون سارایوو مواجه شد و مخاطبین در این برنامه با نحوه آماده سازی زعفران و استفاده از آن در طبخ غذاهای مختلف آشنا شدند و فرصت تجربه طعم شیرینی ها و غذاهای زعفرانی را پیدا کردند.

هدف از برگزاری این دست برنامه ها علاوه بر معرفی فرهنگ و سنت های ایرانی، آشنا کردن مخاطبین و بازاریابی محصولات ایرانی با بعد فرهنگی است.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved