-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/06 - 09:06
  • 451
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نمایش صنایع دستی ایران در چین

نماینده فرهنگی کشورمان و فعالان حوزه فروش صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی ـ هنری استان فوجیان چین دیدار و درباره برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران در این کشور توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدمسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین با هوآن ژی مینگ، لای ون مینگ و لو روی ژیا، فعالان حوزه فروش صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی ـ هنری که از استان فوجیان به پکن آمده بودند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، زمینه‌های مشترک همکاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف اظهار امیدواری کردند که این دیدار منجر به توسعه همکاری‌های فیمابین شود.

شرکت TRID که ایشان به نمایندگی از طرف آن شرکت در این دیدار حاضر شدند، علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی متقابل هستند و پیشنهاد کردند هفته فرهنگی ایران در چین که قرار است سال جاری در چین برگزار شود در یکی از سه شهر فوجو، چیانجو و یا شیان من برگزار شود.

همچنین، این فعالان فرهنگی چین اظهار کردند که در ماه‌های دسامبر یا نوامبر آمادگی دارند میزبان یک نمایشگاه صنایع دستی ایران با دعوت از هنرمندان دو کشور باشند.

صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان اظهار داشت: ما علاقه‌مندیم که نتیجه برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی توسعه حضور ایران در بازار صنایع فرهنگی چین شود و در این خصوص فعالیت رسانه گسترده‌ای انجام گیرد.

همچنین، طرف چینی اعلام کرد که بدین منظور می‌تواند اطلاع رسانی نمایشگاه فوق را در فضای مجازی و مخصوصاً شبکه تیک تاک که مخاطبین بالایی در کشور چین دارند انجام دهد و حین و بعد از برگزاری نمایشگاه مذکور از طریق شبکه‌های اجتماعی ذائقه سنجی از مردم انجام شده و در خصوص صادرات این محصولات به چین اطلاعات دقیق تری بدست آید.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved