-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/02 - 14:18
  • 767
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نمایش دستاوردهای هنرمندان ارمنستانی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان، نمایشگاه نقاشی و کارگاه آموزشی ده تن از هنرمندان و دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه ایروان در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برپا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت دانشکده هنر دانشگاه دولتی ایروان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، نمایشگاه و کارگاه آموزشی هنرمندان و دانشجویان ارمنی با حضور دانشجویان هنر دانشگاه تبریز، مسئولین و هنرمندان کشورمان در محل این دانشگاه افتتاح شد.

اعزام هنرمندان ارمنستانی براساس همکاری‌های فرهنگی ـ هنری ارمنستان و ایران و یادداشت همکاری  دوجانبه فی مابین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و آکادمی دولتی هنرهای زیبای ارمنستان در ماه می سال 2023 میلادی در شهر تبریز نمایشگاه نقاشی آثار هنرمندان، فارغ التحصیلان و دانشجویان فعلی آکادمی دولتی هنرهای زیبای ارمنستان انجام شد.

هنرمندان ارمنستانی علاوه بر برپایی کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاهی و همکاری هنری با هنرمندان  ایرانی و بازدیدی از اماکن تاریخی و هنری آذربایجان شرقی نیز انجام دادند.

همچنین، هنرمندان ارمنستانی و مسئولین دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه ارامنه آذربایجان دیدار داشتند.

در این دیدار، اسقف اعظم خلیفه کل ارامنه از مسئولین  ایرانی جهت برپایی این نمایشگاه و حضور هنرمندان ارمنستانی در شهر تبریز تشکر کردند و هنرمندان ارمنی نیز بازدیدی از کلیسا و کتابخانه خلیفه کل ارامنه داشتند که مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت .

شایان ذکر است، این نمایشگاه به مدت ده روز جهت بازدید دوستداران فرهنگ و هنر ایران و ارمنستان در سالن نمایشگاهی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برپا شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved