-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/16 - 07:11
  • 318
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نمایش دستاوردهای فرهنگی ایران در دانشگاه مدیپل آنکارا

دستاوردهای فرهنگی ایران در «روز بین‌الملل» دانشگاه مدیپل آنکارا به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با مشارکت دانشجویان ایرانی دانشگاه مدیپل، شهر آنکارا با به نمایش گذاشتن صنایع دستی، مینا کاری، خاتم کاری، قلم زنی فرش و گلیم در «روز بین‌الملل» این دانشگاه شرکت کرد.

در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، رئیس دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه مدیپل آنکارا در سخنانی، از حضور سفرا و نمایندگان فرهنگی دیپلمات کشورهای حاضر در مراسم قدردانی کرد و گفت: با اینکه امسال برای اولین بار است که با کمک بخش بین‌الملل این فستیوال را راه‌اندازی کرده‌ایم اما با استقبال بسیاری از سوی دانشجویان خارجی و داخلی روبه رو شده‌ایم.

وی از حضور دانشجویان 40 کشور جهان در این دانشگاه ابراز خرسندی داشت و با تأکید بر همزیستی فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر که پایه آن شناخت  فرهنگ و هنر یکدیگر است، افزود: تمام تلاشمان این است تا باعث موفقیت و سربلندی جوانان باشیم.

در این جشنواره، دانشجویان با هدف معرفی فرهنگ و آداب رسوم کشورشان با ایجاد غرفه‌هایی از صنایع دستی و غذاهای محلی را به نمایش گذاشته و با پوشیدن لباس‌های محلی کشورشان جلوه رنگارنگی به فستیوال داده بودند.

استقبال از غرفه صنایع دستی و غذاها و شیرینی‌های ایرانی که توسط دانشجویان ایرانی تهیه شده بود، بسیار قابل توجه بود.

شایان ذکر است، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در مراکز دانشگاهی و علمی ترکیه و همراهی با دانشجویان ایرانی، رویدادهای متعددی را رقم زده و ارتباطات خود را با دانشجویان و مراکز علمی افزایش داده است.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved