-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/19 - 14:20
  • 334
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نمایشگاه نقاشی "ایران من " در خانه نقاشان ارمنستان برگزار شد

این نمایشگاه بمدت سه روز جهت بازدید دوستداران فرهنگ و هنر ایران در این گالری برپا می باشد .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همت اتحادیه نقاشان ارمنستان  و همکاری  رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران   نمایشگاه نقاشی هنرمندان  ایرانی تحت "عنوان ایران من "  ،  با حضور محمد علی کیانی سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان و آقای  سورن سافاریان رئیس اتحادیه و هنرمندان و  نقاشان  ارمنستان   در گالری یونیون ارتیست خانه نقاشان این کشور با موضوعات پرتره ، سیاه قلم و تلفیق آثار هنری و.....  افتتاح گردید .

این نمایشگاه بمدت سه روز  جهت بازدید دوستداران فرهنگ و هنر ایران در این گالری برپا می باشد .

اقای  سورن سافاریان   رئیس اتحادیه هنرمندان و  نقاشان ارمنستان  طی سخنانی کوتاهی   در افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران در ایروان  در باره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت : این نمایشگاه  به دنبال  گسترش روابط فرهنگی دو کشور برپا شده است  .

محمد علی کیانی سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان  هم ضمن تشکر از اتحادیه نقاشان ارمنستان  در این مراسم  گفت : رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان  ارتباط بسیار خوب و نزدیک با فرهنگ و هنر  این کشور دارد و در تقویت و توسعه ی همکاریهای فرهنگی و هنری  نقش مهمی ایفاء کرده است  . ما هم به پاس زحمات و ارتقای سطح روابط فرهنگی ، این نمایشگاه را جهت دوستداران فرهنگ دو کشور  برپا کردیم .

کیانی خاطر نشان کرد،  با توجه به سوابق تاریخی و فرهنگی و در همچنین در آستانه سفر هنرمندان ارمنی به ایران در شهر تبریز و همچنین اعزام نقاشان و هنرمندان  دیگر این اتحادیه در مهرماه سال جاری به ایران  در تقویت  روابط دیپلماتیک و روابط فرهنگی  میان دو کشور ایران و ارمنستان  ، شاهد تشابهات فرهنگی ، متعددی میان دو ملت هستیم  که همین امر حاکی از پیوند و ارتباط نزدیک میان دو کشور و زمینه مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی مشترک بوده است.

رایزن فرهنگی کشورمان گفت ایران کشور دوست و برادر ارمنستان می باشد و همچنین اشتراک نژادی  بین دو کشور موجب تقویت و توسعه روابط فرهنگی می گردد. .  و سطح روابط فرهنگی بسیار خوب  می باشد.   و هیچ گونه نقطه منفی و ضعیف در سطح روابط فرهنگی بین دو کشور وجود ندارد .

  در این مراسم  نیز گواهینامه جهت  سی نفر از هنرمندان که اثار آنان در این نمایشگاه  در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است از سوی سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان  و رییس اتحادیه هنرمندان و  نقاشان ارمنستان به نماینده هنرمندان اعزامی خانم یوسف زاده  رییس و موسس گالری یوسف زاده تقدیم شد .

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved