-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/26 - 18:46
  • 240
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در لاهور :

نمایشگاه قرآنی خط-نقاشی هنرآموز خانه فرهنگ تحسین هنرمندان را برانگیخت

نمایشگاه آثار هنری آقای خادم حسین رافت؛ هنرآموز خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در سالن امام رضا (ع) توسط استاد محمد علی زاهد؛ خوشنویس معروف پاکستان و استاد عارف؛ نقاش سرشناس این کشور گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور که به گسترش هنرهای اسلامی و تشویق هنرمندان در پاکستان شهرت دارد، آثار هنرآموزان با استعداد هر دوره آموزشی خوشنویسی را به نمایش می گذارد.

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با توجه به استعداد این هنرآموز جوان یک نمایشگاه انحصاری از آثار او برگزار کرد. در این نمایشگاه آثار قرآنی خوشنویسی به نمایش گذاشته شد که مورد تحسین بازدید کنندگان قرار گرفت. بازدید کنندگان و هنرمندان معروف پاکستان از جمله عبدالماجد، عبدالخالق، اجمل طاؤس، حاجی یوسف اور قاضی اظهر ضمن ستایش آثار هنری خادم حسین رافت، اقدامات خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برای تشویق هنرآموزان جوان و توسعه هنرهای اسلامی را مورد تقدیر قرار دادند.

جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور اظهار داشت: خط قداست دارد چون حامل و منتقل کننده آیات قرآنی و احادیث و روایات است. خط به نوعی ابزار برای ثبت وقایع تاریخی است. اگر خط نبود خیلی از اطلاعات گذشته به ما نمی رسید و با توجه به اهمیت خط، افراد خوش ذوق آنرا با هنر تلفیق کردند و هنر خوشنویسی ابداع شد. هنرمندانی که با ذوق خود آیات قرآنی را مزین به خط زیبا می کنند به نوعی خدمت به این کتاب آسمانی و احادیث و روایات می کنند.

 

 

وی همچنین آثار خوشنویسی خادم حسین رافت را مورد تحسین قرار داد و گفت: ترکیب هنرمندانه رنگ های استفاده شده در آثار این هنرمند جوان خلاقیت بالای او را نشان می دهد. 

استاد محمد علی زاهد؛ خوشنویس سرشناس پاکستان ضمن تقدیر از آثار هنری خادم حسین رافت گفت: هنر خوشنویسی یکی از عناصر ارتباطی بین دو کشور ایران و پاکستان است زیرا تمامی هنرمندان پاکستانی در این حوزه تحت تاثیر ایران قرار دارند.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved