-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/30 - 15:48
  • 505
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در بیشکک برپا شد + عکس

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیشکک، نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب برگرفته از آثار دو هنرمند ایرانی در موزه ملی هنرهای تجسمی (آیتیف) برپا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب (29 تا 31 فروردین‌ماه) با حضور اصغر محمدی و علی بهمنی از جمهوری اسلامی ایران در محل موزه ملی هنرهای تجسمی (آیتیف) بیشکک برپا شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، خانم آینورا عسکرووا، معاون وزیر فرهنگ، ورزش، اطلاعات و سیاست جوانان، خرازی، سفیر و ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی ایران و سفرای تاجیکستان، ژاپن، سوییس، ترکمنستان، خانم آیگل قاضی یوا، مدیر موزه ملی هنرهای تجسمی، آلماز ایبرایف مشاور وزیر آموزش و علوم و برخی دیگر از مقامات و شخصیت‌های قرقیزستانی حضور داشتند.

خانم آیگل قاضی یوا، مدیر موزه ملی هنرهای تجسمی ضمن برشمردن نکاتی در خصوص تاریخ هنر و تمدن ایران زمین، خطاطی و نقاشی را از مهمترین اجزا و مؤلفه‌های تمدن ایرانی اسلامی دانست و از همکاری این موزه و رایزنی فرهنگی ابراز خوشحالی کرد.

خانم عسکرووا، معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان با قدردانی از سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری چنین برنامه‌هایی، نکاتی را در خصوص هنر خوشنویسی و تذهیب و علاقه‌مندی مردم و هنرمندان قرقیزستان به این حوزه‌ها بیان کرد.

خرازی، سفیر کشورمان در بیشکک نیز در سخنانی، ضمن تشکر از همکاری وزارت فرهنگ و موزه هنرهای تجسمی برای برگزاری این نمایشگاه، از رایزنی فرهنگی برای تلاش در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری این نمایشگاه تقدیر کرد.

ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی کشورمان در بیشکک با اشاره به اینکه تلاش رایزنی فرهنگی بر آن است که اینگونه برنامه‌ها را در جهت معرفی بیشتر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به جامعه قرقیزستان گسترش دهد بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی طی روزهای برگزاری این نمایشگاه تأکید کرد و آن را فرصتی مغتنم برای علاقه‌مندان و هنردوستان قرقیز برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه این هنرها به عنوان هنرهای قرآنی نیز شناخته می‌شود، برگزاری این نمایشگاه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در جهت توسعه فرهنگ و هنر قرآنی و آشنایی بیشتر جامعه مسلمان قرقیزستان با این هنرها عنوان کرد.

شایان ذکر است، در این نمایشگاه حدود 50 اثر از بهترین آثار دو هنرمند به نمایش درآمده و نیز به علاقه‌مندان آموزش‌های اولیه این هنرها ارائه شد.

 انتهای پیام/

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved