-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/21 - 16:53
  • 517
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست ( هوش مصنوعی و آینده روابط بین‌الملل) برگزار شد

هر روز که ما دیرتر به هوش مصنوعی بپردازیم بیشتر ضرر می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صبح امروز، یکشنبه، بیست و یکم خرداد ماه، به همت مرکز مطالعات فرهنگی  راهبردی بین المللی، نشست تخصصی با عنوان هوش مصنوعی و آینده روابط بین‌الملل، در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

آقا بنی هاشمی در این نشست گفت: هوش مصنوعی نه تنها در روابط بین الملل، بلکه در تمام زمینه ها نفوذ پیدا کرده است. حال، سوال این است که در زمینه بین الملل، روابط بین المللی با گرایش فرهنگی چگونه می تواند از هوش مصنوعی استفاده کند؟

وی با اشاره به حضور خود در ژاپن، در سمت رایزن علمی، بیان داشت؛ من برای اینکه بتوانم با جامعه ی ژاپن، ارتباط موثر را داشته باشم و با فرهنگ آنها آشنا شوم، از هوش مصنوعی کمک گرفتم درحالیکه به صورت عادی این کار ممکن بود زمان زیادی از من بگیرد.

وی بیان داشت هوش مصنوعی تکامل میلیون ها سال مغز انسان را در مدت سه سال انجام داده است.

وی اظهار کرد ما هوش مصنوعی را ابزار میدانیم که خود انسان درست کرده و در اختیار انسان است لذا نباید از آن ترسی داشت.

با بیان این موضوع که در حال حاضر، هوش مصنوعی، در اختیار آمریکایی‌ها، اروپایی ها و ژاپنی هاست، بیان کرد: ما باید هوش مصنوعی بومی خودمان را داشته باشیم.

این استاد دانشگاه گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، هوش مصنوعی آمدنی است و دیپلماتهای آینده حتی از هوش مصنوعی خواهد بود، به گونه ای که در هدف گذاری ۲۰۳۰ ژاپن، بسیاری از امور به هوش مصنوعی سپرده خواهد شد.

وی در ادامه به چهار عامل پیشرفت هوش مصنوعی اشاره کرد و بیان داشت: پیشرفت سریع در قدرت محاسباتی در دهه های گذشته، وجود داده های بزرگ برای آموزش ماشین، پیشرفت و ارتقاء در تکنیک های یادگیری به ماشین و سرمایه گذاری های کلان کمپانی ها در این زمینه، از جمله عوامل مهم در پیشرفت هوش مصنوعی هستنند.

وی به عوامل بازدارنده در استفاده از هوش مصنوعی نیز اشاره کرد و عواملی از قبیل عدم اطمینان مسئولین به این پدیده، عدم واگذاری مناسب بودجه برای انجام پروژه های هوش مصنوعی، و تضاد منافع را از عواملی دانست که می تواند برای استفاده از هوش مصنوعی مانع تراشی کند.

وی در ادامه گفت؛ در خصوص استفاده بهینه از هوش مصنوعی، ترکیب انسان و هوش مصنوعی است که بهترین ترکیب را در این زمینه ارائه می دهد.

ایشان مطرح کرد، هوش مصنوعی قابلیت تبدیل شدن و شکل گیری در زمینه های برتر روابط بین الملل را دارد و در این بخش قابلیت‌های تکنولوژی ارتقا یابد و کاهش هزینه‌ها می‌تواند در امنیت ملی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد؛ در امور بین الملل میتوان اقداماتی انجام داد که با کمترین نیروی انسانی و با عدم دخالت اشخاص انجام شود.

 

وی در پایان، با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی گفت: هر روز که ما دیرتر به هوش مصنوعی بپردازیم بیشتر ضرر می‌کنیم.

 

در پایان پرسش و پاسخ میان کارشناسان و سخنران صورت پذیرفت.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved