-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/08 - 09:07
  • 440
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست هم‌اندیشی مدرسان رشته‌های هنری ایران در قطر

نشست هم‌اندیشی مدرسان رشته‌های هنری ایران به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در قالب برنامه توانمندسازی ایرانیان مقیم، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی یک فراخوان از ایرانیان مقیم که دارای توانایی آموزش در یکی از رشته‌های هنری هستند، دعوت به همکاری کرد.

در این رابطه، افرادی با تخصص در رشته‌های مختلف موسیقی، نقاشی، طراحی، بافندگی، تابلو رزین، خوشنویسی، صنایع دستی دریایی و تزئینات صدف و آموزش رشته‌های ورزشی والیبال و تنیس اعلام آمادگی کردند و با حضور در رایزنی فرهنگی با آنها مصاحبه و گفت‌وگو شد.

در این نشست که در ادامه سلسله دیدارهای علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان با مدرسان هنری ایرانی مقیم کشور قطر برگزار شد، تعدادی از ایرانیان علاقه‌مند به همکاری با مرکز فرهنگی ایران برای ارتقاء توانمندی‌ها و مهارت‌های هموطنان‌‌مان حضور یافتند.

ناظم‌پور؛ موسیقیدان و نوازنده، نیکویی؛ نقاش، خانم‌ها فاطمه بدوی؛ بافنده، فاطمه مهدی زاده؛ مدرس زبان و ادبیات عربی، خانم رحمانی؛ سازنده تابلو رزین، زهرا خادم؛ سازنده صنایع دستی دریایی،  ابراهیمی؛ خطاط و لاشاری؛ مربی ورزش تنیس از جمله شرکت کنندگان بودند.

لزوم توجه به ظرفیت‌‌ها و استعدادهای بالای ایرانیان مقیم قطر و ساماندهی و انسجام‌‌دهی آنان در جهت بروز این ظرفیت‌‌ها، لزوم هماهنگی برای حضور پررنگ‌‌تر ایرانیان در نمایشگاه‌های هنری قطر، لزوم اطلاع‌‌‌رسانی ظرفیت ها و رویدادهای مرتبط با تولیدات فرهنگی در قطر برای ایرانیان از محورهای مهم پیشنهادات و دغدغه های حاضرین در این جلسه بود.

بختیاری ضمن برشمردن فرصتی که مرکز فرهنگی ایران می‌تواند برای هنرآموزان مقیم قطر فراهم کند، تأکید کرد: هدف از فراخوانی که مرکز برای ایرانیان مقیم داده آن است که توانمندی‌های هموطنان در قطر ارتقاء یابد و بتوانند استعدادهای خود را به نحو بهتری بروز دهند.

وی یادآور شد: مرکز فرهنگی ایران آمادگی دارد تا با میزبانی از دوره‌های آموزشی، از هنرآموزان و مدرسان هنر حمایت کند تا بتوانند در فضای فرهنگی قطر خود را مطرح کرده و همچنین، کارآموزان نیز گواهی معتبر آموزشی دریافت کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved