-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/19 - 07:34
  • 429
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست هم‌اندیشی ایرانیان مقیم قطر به مناسبت دهه فجر

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در قطر، نشست هم‌اندیشی ایرانیان مقیم این کشور به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی کشورمان در قطر با دعوت از ایرانیان فرهیخته مقیم قطر در یک نشست دوستانه در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جامعه ایرانیان مقیم قطر، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در قطر در سخنان آغازین خود، ضمن خیرمقدم و عرض تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلام، همزمانی این جلسه با سالگرد پیروزی غرورآفرین انقلاب اسلامی را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد این آغاز مبارک، باعث افزایش همدلی، همراهی و همکاری ایرانیان در حوزه فرهنگ شود.

وی با معرفی مختصر مأموریت رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور، به تشریح برخی برنامه‌های رایزنی فرهنگی کشورمان به منظور توسعه روابط فرهنگی با قطر پرداخت.

بختیاری سپس از ایرانیان مقیم به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشورمان یاد کرد و افزود: معرفی فرهنگ غنی و تاریخی ایران اسلامی وظیفه‌ای نیست که تنها از عهده یک دستگاه و یک مجموعه مانند رایزنی فرهنگی برآید، این امری است که نیازمند عزم و همت ملی و مشارکت همه ایرانیان است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم هر ایرانی یک رایزن فرهنگی است و یک پرچمدار و معرف کشور و حامل ارزش‌ها، باورها و عقاید و فرهنگ ایران است. ما در این باره مسئولیت فردی و وظیفه ملی داریم.

رایزن فرهنگی کشورمان در قطر همفکری، همدلی و همکاری در جهت حفظ هویت فرهنگی و تقویت جایگاه اجتماعی ایرانیان را از دغدغه‌های مهم رایزنی فرهنگی عنوان کرد و گفت: این امر نیازمند کار گروهی با برنامه و هدفمند است.

پس از آن، حاضران در جلسه مطالب و نکات خود را عنوان کردند و مطالب مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved