-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/26 - 16:44
  • 511
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست صمیمی با اعضای هیئت علمی دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکا روز چهارشنبه 22 آذر ماه 1402 در نشستی صمیمی همراه با ضیافت شام، میزبان اعضای هیئت علمی دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا با حضور سیدرضا میرمحمدی رایزن فرهنگی سفارت و دکتر پویان استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی شاغل به تدریس در این دپارتمان بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،در این دیدار دوستانه و کاری که با هماهنگی رایزنی فرهنگی برگزار شد، ابتدا آقای چاوشی سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکا به حاضران خیر مقدم گفت و ضمن تقدیر از زحمات 3 ساله آقای دکتر بهاء الدین رئیس سابق دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا که ریاست ایشان به تازگی پایان یافت ، انتصاب آقای دکتر ممیت الرشید رئیس جدید این دپارتمان را به ایشان تبریک گفت و برای وی در ریاست سه سال آینده گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا آرزوی توفیق کرد.

آقای چاوشی در این نشست آمادگی سفارت برای هر گونه مساعدت به تقویت زبان و ادبیات فارسی در بنگلادش را اعلام کرد و تاکید نمود محوریت پیگیری و کمک به بخش زبان و ادبیات فارسی در بنگلادش، رایزنی فرهنگی است و سفارت هم از این طریق حمایت ها و مساعدت های خود را به عمل خواهد آورد.

 در ادامه نشست، سیدرضا میرمحمدی رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در بنگلادش هم ضمن تشکر از سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران به جهت برگزاری این نشست صمیمی و میزبانی ضیافت شام برای اعضای دپارتمان، آمادگی رایزنی فرهنگی برای همکاری هر چه بیشتر با دپارتمان زبان و ادبیات فارسی در آینده را اعلام کرد و نظرات و پیشنهادات خود برای تقویت این ارتباط و همکاری را مطرح نمود.

سید رضا میرمحمدی همچنین به ضرورت برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت آموزش زبان فارسی در دپارتمان های سه گانه موجود در بنگلادش اشاره کرد و یاد آور شد که در حال حاضر سطح و کیفیت آموزش زبان فارسی بیش از کمیت آن نیاز به توجه و تقویت دارد. در این رابطه وی پیشنهاد کرد در نزدیکترین فرصت و زمان ممکن، نشستی تخصصی با عنوان آسیب شناسی وضعیت زبان فارسی در بنگلادش در محل دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا با همکاری و مشارکت رایزنی فرهنگی و دعوت از اساتید دپارتمان های زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای راجشاهی و چیتاگنگ برگزار و در آن نشست، نسبت به شناسائی آسیب ها و ضعف های موجود و ارائه راه حل ها و پیشنهادات کاربردی برای تقویت آموزش زبان فارسی، بحث ها و بررسی های لازم صورت گیرد. 

در ادامه نشست، ضمن استقبال حاضران از این پیشنهاد مقرر شد، آقای دکتر ممیت الرشید رئیس محترم دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا موضوع را در شورای دپارتمان مطرح و زمان برگزاری آن را با هماهنگی رایزنی فرهنگی قطعی و اعلام نماید تا نسبت به مقدمات برگزاری آن اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادادمه این نشست آقایان دکتر ممیت الرشید رئیس جدید دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا، دکتر سیف الاسلام خان استاد پیشکسوت این دپارتمان و دکتر پویان استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی از ایران طی سخنانی، با اشاره به مسائل و مشکلات فراروی آموزش زبان و ادبیات فارسی در بنگلادش ، نقطه نظرات و دیدگاههای خود را در ارتباط با تقویت و گسترش این حوزه در بنگلادش مطرح کردند. 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved