-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/16 - 14:21
  • 586
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست ستاد اربعین عراق در محل کنسولگری ج.ا.ایران در کربلای معلی برگزار شد

اشاره به جلسه هفته گذشته خود با رئیس محترم جمهور در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی، به استماع گزارشات اقدامات و فعالیت های کمیته­ و قرارگاه­ها ای ستاد اربعین عراق پرداختند و موارد لازم را جهت برطرف نمودن مشکلات و نواقص امور برای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات در مراسم اربعین پیشرو ابلاغ نمودند.

در روز پنجشنبه 12/5/ 1402 نشست ستاد اربعین عراق جهت برنامه ریزی اربعین سال ۱۴۰2 به ریاست جناب آقای «محمد کاظم آل صادق» سفیرجمهوری اسلامی ایران در عراق و با حضور آیت ا... سید مجتبی حسینی،حجت الاسلام والمسلمین اباذری رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در عراق، سرکنسول های کشورمان در شهرهای بصره و کربلا و دیگر مسئولین کمیته­ها و فرمانده­هان قرارگاه­ها ای ستاد اربعین عراق درمحل کنسولگری ج.ا.ایران در کربلای معلی برگزار گردید.

حضرت آیت ا... سید مجتبی حسینی در ابتدای این نشست با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) یک جریان بزرگ تاریخی است، اظهار کرد: از آدم تا خاتم و از قبل و بعد از امام حسین(ع) از شهادت این بزرگوار به‌عنوان یک موضوع مهم نام شده است به همین علت نمی‌توان از شهادت حضرت به‌عنوان یک خاتمه نام برد بلکه می‌توان گفت که شهادت امام حسین(ع) یک آغاز و نشان‌گر استمرار حرکت امام است.وی اضافه کرد: اصحاب امام حسین(ع) چینش شده بودند و هر کدام از آن‌ها شخصیت‌هایی بودند که پیام‌هایی خاص را برای مخاطبان به دنبال داشتند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق بر لزوم پرداختن به آموزه‌های پنهان جریان کربلا تاکید کرد و گفت: جریان عاشورا یک تابلو همیشگی برای مقابله حق و باطل و درس‌آموزی در مکتب اهل‌بیت(ع) است.

وی از اربعین رمز استمرار حرکت امام حسین(ع) نام برد و گفت: ماندگاری عاشورا به عنوان یک اصل باید دنبال شود تا عدالت و ایمان زنده بماند و جامعه اسلامی به آرمان‌های مورد نظر برسد.

جناب آقای آل صادق سفیرجمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز با اشاره به برنامه ­ریزی ها و اقدمات صورت گرفته ، برگزاری مراسم اربعینی پرشور و معنویت را نوید دادند.

 ایشان با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با رئیس محترم جمهور در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی، به استماع گزارشات اقدامات و فعالیت های کمیته­ و قرارگاه­ها ای ستاد اربعین عراق پرداختند و موارد لازم را جهت برطرف نمودن مشکلات و نواقص امور برای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات در مراسم اربعین پیشرو ابلاغ نمودند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved