-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/08 - 11:37
  • 206
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست ادبی “هم‌‌صدا با فلسطین” در مرکزی فرهنگی ایران در قطر برگزار شد

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه به بهانه جنایت صهیونیست ها در به خاک و خون کشیدن هزاران فلسیطینی در غزه، نشستی را با عنوان «هم‌‌صدا با فلسطین» با حضور جمعی از ایرانیان مقیم قطر برگزار کرد.

به گزارش روایط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست که در محل مرکز فرهنگی ایران در دوحه برگزار شد، دکتر علی صالح آبادی سفیر جدید کشورمان در قطر و نیز تعدادی از ایرانیان علاقه مند و فرهیخته مقیم این کشور حضور داشتند.

در ابتدای نشست، کلیپ و نماهنگ تهیه شده از سخنان مقام معظم رهبری درباره طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین  و همچنین پخش پیام حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاست گذاری ادیان در ج.ا.ایران پخش گردید.

این نشست که در ادامه سلسله نشست های ماهانه محفل ادبی مرکز فرهنگی ایران و با رویکردی ادبی برگزار شد و  علی بختیاری رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در سخنانی با خیرمقدم به حاضران در جلسه، با اشاره به سبوعیت و وحشیگری صهیونیست ها در حمله به غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی پناه تاکید کرد که دیدن چنین تصاویری قلب هر انسانی را درد می آورد و متاسفانه شاهد آن هستیم که کشورهای غربی با بی شرمی این صحنه ها را می بینند و نه تنها محکوم نمی کنند بلکه حمایت نیز می کنند. وی افزود: حتی زبان شعر هم که زبان اغراق و بزرگنمایی است و مشهور است که اکذبها اعذبها، از بیان این صحنه‌ها عاجز و ناتوان می‌شود؛ چرا که این جنایات خارج از حد تصور بشر است و نمی‌توان بدتر از آن را تصور کرد.

علی صالح آبادی سفیر ج.ا.اسلامی ایران در دوحه نیز طی سخنانی با بیان وظایف اقشار مختلف جامعه از قبیل علما و دانشمندان، رسانه‌ها و دیگر مردم، قرائت رسانه ها و دوگانگی معیارهای رسانه ای غرب در قبال فجایع اخیر در غزه را تبیین و تقبیح کرد. وی تأکیدکرد که امروز نیاز به یک تکاپوی رسانه ای جدی برای رساندن صدای این مظلومیت‌ها و واقعیت هاست تا افکار عمومی دنیا در جریان تحولات قرار بگیرند.

سفیر کشورمان در قطر کید کرد فعالان فضای مجازی به ویژه اینلوئینسرها می توانند، علی رغم هیمنه رسانه ای غرب نقش مهمی در این قضیه ایفا کنند و آن وجهه و قرائت درست جبهه حق را در مقابل جبهه باطل به نمایش بگذارند؛ کما آنکه در همین جنایت اخیر نیز شاهد آن بودیم که روایت مستند برخی رسانه ها از جنایت های آشکار صهیونیست‌ها تاثیر بسیاری در آگاهی بخش افکار عمومی دنیا داشت.

حاضران در نشست نیز هر یک به نوبه خود با ارائه اشعار و سخنانی، مراتب همدردی خود را با مردم مظلوم فلسطین به ویژه زنان و کودکان بی پناه غزه ابراز نمودند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved