-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/18 - 16:26
  • 261
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با همکاری رایزنی فرهنگی ایران؛

نشست «خانواده و کودک» در لبنان برگزار می‌شود

نشست «خانواده و کودک» از دیدگاه قرآن و لاهوت مسیحی اوایل مهر ماه سال جاری با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در لبنان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن بازدید از محل معاونت رهبری مسیحیان کاتولیک در لبنان و رئیس کمیته اسقفی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با کشیش مارمتیاس شارل مراد، معاون رهبر مسیحیان کاتولیک در لبنان دیدار کرد.

در این دیدار به موضوعاتی نظیر فعال کردن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت و مسائل چالشی در بستر مذهبی و فرهنگی جامعه از جمله توهین به ساحت مقدس قرآن کریم پرداخته و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رایزن فرهنگی کشورمان در سخنان خود تبیین ارزش‌های دینی که در راستای انسانیت و اخلاق است را مسئولیت نخبگان دینی اعم از مسلمانان و مسیحیان دانست و افزود: باید بتوان جامعه‌ی بشریت که تحت تأثیر اندیشه‌های گمراه با عناوین جهانی‌شدن قرار گرفته و باعث نابودی خانواده شده است را از چنگ این انحرافات اخلاقی رها کنیم.

وی گفت: توهین به مقدسات یک احساس بی‌ارزشی در بین انسان‌ها چه مسلمان و چه مسیحی ایجاد می‌‌کند و آنان را دچار درماندگی کرده و از انسانیت خود ناامید می‌شوند، زیرا نتوانستند از مقدسات خود دفاع کنند. لذا نخبه‌های مذهبی از همه طوائف و مذاهب مکلفند که با هم یک دست و یک پروژه‌ای مشترک که باعث حفظ و مصونیت فکری مسلمانان و مسیحیان در برابر نفوذ اندیشه‌های بی‌گانه و نادرست ‌باشد را به جامعه تقدیم کنند.

کشیش مراد افزود: با هم تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم رابطه‌ای استوار بین لبنان و ایران ایجاد و به گفتگویی متین در چارچوب اسلام و مسیحیت با یکدیگر بپردازیم؛ اینجاست که ما قادر به حمایت جامعه‌های خود هستیم بنابراین فعالیت‌های خود را با عنوانی بزرگ به نام خانواده و با محوریت کودک شروع خواهیم کرد.

در پایان، توافق به عمل آمد که در اوایل مهر ماه سال جاری نشستی مشترک با محوریت خانواده و کودک از دیدگاه قرآن و لاهوت مسیحی برگزار شود و پس از آن، نشستی با عنوان اسلام و مسیحیت بین علمای مسلمان از جمهوری اسلامی ایران و روحانیون مسیحی لبنان جهت تقویت موضوعاتی مانند گفتگو و برقراری ارتباط و هماهنگی به جای جنگ و دوری و تکفیر یکدیگر برگزار شود.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved