-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/27 - 11:26
  • 374
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت سالروز بزرگداشت فردوسی برگزار شد؛

نشست «آشنایی با مفهوم پهلوانی در فرهنگ ایرانی» در دانشگاه فدرال اورال روسیه

نشست «آشنایی با مفهوم پهلوانی در فرهنگ ایرانی» در مرکز ایرانشناسی و زبان فارسی دانشگاه فدرال اورال در شهر یکاترینبورگ روسیه برگزار و بخش‌هایی از فیلم «تختی» ساخته بهرام توکلی، کارگردان ایرانی زیرنویس روسی به نمایش درآمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نشست «آشنایی با مفهوم پهلوانی در فرهنگ ایرانی» با حضور اساتید گروه شرق‌شناسی و تاریخ روسیه، رؤسای اداره‌های دانشگاه، دانشجویان دوره‌های زبان فارسی مرکز ایران شناسی، دانشجویان ایرانی و برخی علاقه‌مندان به فرهنگ ایران و زبان فارسی ساکن در یکاترینبورگ در مرکز ایرانشناسی و زبان فارسی دانشگاه فدرال اورال در شهر یکاترینبورگ روسیه برگزار شد.

در این نشست که با حضور ماکسیم سورکوف، رئیس مرکز و نازیار خامنه‌ای مدرس زبان فارسی برگزار شد علاوه بر گفت‌وگو در خصوص آداب و سنت‌های ورزش باستانی و منش پهلوانی در ایران و اشاره به مفهوم پهلوانی در شاهنامه فردوسی، بخش‌هایی از فیلم «تختی» ساخته بهرام توکلی کارگردان ایرانی به زبان فارسی با زیرنویس روسی به نمایش درآمد.

نمایش این فیلم تماشاکنندگان را تحت تاثیر قرار داد به شکلی که پس از تماشای آن بحث و گفت‌وگویی راجع به فیلم و شخصیت اصلی آن شکل گرفت.

شرکت‌کنندگان این رویداد سؤالاتی در مورد موضوع فیلم از اساتید پرسیدند. زمینه‌های تاریخی وقایع فیلم و مرگ قهرمان داستان از اهمیت ویژه‌ای برای حضار برخوردار بود. یکی از اهداف نمایش این فیلم، معرفی چهره‌های ایرانی معاصر غیر از شاعران و نویسندگان به مخاطبان بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved