-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/01 - 09:47
  • 520
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشان جایزه جهانی امام خمینی(ره) رونمایی شد

در نخستین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی(ره)، علاوه بر رونمایی از نشان، پوستر و وبسایت این رویداد، اعضای شورای سیاستگزاری و هیأت داوران نیز معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شب گذشته تالار وحدت میزبان دست اندرکاران جایزه جهانی امام خمینی(ره) بود. علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که دبیری این رویداد را برعهده داشت، شخصیت ارشد فرهنگی کشور نیز حضور داشتند.

رئیس شورای سیاستگزاری جایزه جهانی امام خمینی(ره)، شخص رئیس جمهوری کشورمان است و محمدمهدی، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نایب رئیس این شورا، انتخاب شده است.

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهوری و عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و چند تن دیگر از شخصیت‌های شناخته شده عرصه فرهنگ و دیپلماسی نیز در این نشست حضور داشتند.

علاوه بر اینها، عده‌ای رهبران ادیان الهی و جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان خارجی مقیم ایران نیز به تالار وحدت آمده بودند تا از نزدیک در جریان جزئیات این جایزه بزرگ در حوزه علوم انسانی و فرهنگی قرار بگیرند.

در این نشست، علاوه بر رونمایی از پوستر و نشان جایزه، وبسایت این رویداد نیز رونمایی و معرفی شد.

پس از آن، ارکستر ملی ایران به رهبری مازیار ظهیرالدینی نیز، چهار قطعه حماسی و انقلابی برای حاضران اجرا کرد.

هیأت داوران جایزه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مقدم، رئیس پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، داوری بخش معرفی اندیشه‌ها و منظومه فکری و سیره عملی امام خمینی(ره) را برعهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران هم، آثار مربوط به ترویج اخلاق، عرفان و معنویت گرایی توحیدی را داوری می‌کند.

مصباح الهدی باقری، رئیس مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) "هسته عدالت و هسته مکتب امام خمینی(ره)" نیز داور بخش عدالت طلبی، آزادیخواهی و دفاع از کرامت انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بخش تبیین و ترویج گفتمان پیشرفت و تمدن نوین اسلامی را به داوری می‌نشیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز، به داوری بخش تقریب مذاهب اسلامی , ترویج روحیه اخوت و تعامل با ادیان می‌پردازد.

همچنین، محمد باقر خرمشاد، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه و دبیر علمی چهلمین دوره جایزه کتاب سال بخش مردم گرایی و خدمت به محرومان و مستضعفان را داوری می‌کند.

داوری بخش تبیین و ترویج سبک زندگی دین پایه هم بر عهده حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسا نیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

استکبار ستیزی , ‌مقاومت و مبارزه با صهیونیزم و نژادپرستی هم بخش دیگری از این جایزه است که داوری آن، به مهدی مصطفوی، رئیس کمیسیون علمی – فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی سپرده شده است.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر هم به عنوان داور بخش ترویج صلح عادلانه و امنیت جمعی حضور خواهد داشت.

بنابر اعلام این خبر، جایزه جهانی امام خمینی(ره) به عنوان عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتلاء و پاسداشت نام و راه حضرت امام خمینی (ره) در عرصه ملی و بین‌المللی به شکل دوسالانه و در دو بخش عملی و نظری به مؤثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال با آثار شاخص و ناب علمی و نیز اقدامات و فعالیت‌های تأثیرگذار و گسترده فکری و سیاسی _ اجتماعی که در راستای اندیشه‌های حضرت امام (ره) باشند، اعطا می‌شود. این رویداد به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، سال آینده برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند به وبگاه این جایزه به نشانی https://emamkhomeiniprize.com/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved