-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/30 - 14:41
  • 705
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت چهلمین روز عملیات «طوفان الاقصی» در قرقیزستان انجام شد؛

نسل کشی و کشتار زنان و کودکان در غزه و مقاومت فلسطین در قاب تصویر

به مناسبت چهلمین روز عملیات طوفان الاقصی و همزمان با روز جهانی حقوق کودک، تعداد 30 عکس و پوستر با موضوع «نسل کشی و کشتار زنان و کودکان در غزه و مقاومت مردم فلسطین» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در قرقیزستان نمایش داده شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، نمایشگاه عکس «فلسطین؛ مظلومیت، مقاومت و پیروزی» با حضور یادگاری، سفیر و ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اساتید و دانشجویان قرقیزستان در محل مرکز ادبیات فارسی فردوسی این کشور افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به مناسبت چهلمین روز عملیات طوفان الاقصی و همزمان با روز جهانی حقوق کودک افتتاح شد، تعداد 30 عکس و پوستر با موضوع «نسل کشی و کشتار زنان و کودکان در غزه و مقاومت مردم فلسطین» به نمایش گذاشته شد.

در ابتدای برنامه، طوقانی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، با اشاره به اینکه بیش از 40 روز است که غزه آماج حملات موشکی و زمینی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و هزاران انسان بیگناه و غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند اظهار داشت: این وقایع چهره واقعی رژیم صهیونیستی را به تمام مردم جهان نشان داده است.

طوقانی افزود: همان طور که همه مردم آزاده جهان و به ویژه مردم شریف قرقیزستان نیز نسبت به این جنایات واکنش نشان داده‌اند و کمک‌های بشردوستانه فراوانی را برای مردم مظلوم غزه ارسال کرده‌اند ما هم در این نمایشگاه با ارائه تصاویری از مظلومیت مردم این سرزمین و مقاومت 75 ساله آنان، نسل کشی مردم غزه را محکوم می‌کنیم.

وی همچنین، با اشاره به اینکه امروز 20 نوامبر روز جهانی حقوق کودک است، گفت: شایسته است در این روز همزمان با افتتاح این نمایشگاه از کودکانی که در غزه حقوقشان پایمال شده و به خاک و خون کشیده شدند، یادی کنیم. تاکنون بیش از 13 هزار نفر ساکنان غزه به شهادت رسیده‌اند که حدود 5500 نفر ازآنان کودک و 3500 نفر از زنان هستند. ما باید با صدای رسا از حقوق آنان به ویژه زنان و کودکان دفاع کنیم و از همه دولت ها و نهادها و سازمان های بین المللی بخواهیم جلوی این نسل کشی را بگیرند.

در ادامه برنامه، یادگاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با بیان موضع رسمی ایران در قبال جنایاتی که در غزه در حال وقوع است تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را گوشه‌ای از جنایاتی دانست که از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در حال انجام است.

وی با اشاره مختصری به تاریخچه ظلمی که بر مردم فلسطین در 75 سال گذشته صورت گرفته است، اظهار داشت: حضور شما در این نمایشگاه و واکنش‌های مردم و جامعه قرقیزستان نسبت به این موضوع، نشان می‌دهند نسبت به تحولات فلسطین اشغالی بی‌تفاوت نبوده و با حضورشان اعلام می‌کنند با آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد، مخالف هستند.

یادگاری ابراز کرد: خوشحالم که دولت و مردم قرقیزستان طرفدار مردم فلسطین هستند و اعلام همدردی نسبت به این جنایت و نسل کشی می‌کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved